آمریکا چگونه به برجام باز خواهد گشت؟

بازگشت آمریکا به این توافق، که دونالد ترامپ در هشتم ماه مه سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود، بسیار محتمل به نظر می‌رسد. اما پرسش اینجاست که برای این بازگشت چه روندی می‌بایست طی شود و مذاکرات در مورد آن کی آغاز خواهد شد. مشاوران و وزرای آینده دولت آمریکا در رابطه با زمان آغاز مذاکرات تا کنون اظهار نظر نکرده‌اند، اگرچه بارها بر بازگشت این کشور به برجام تاکید داشته‌اند.

ادامه ◄

آخرین «معجزه» جمهوری اسلامی: «پیمان ابراهیم» بین اسرائیل و امارات متحده عربی

توافق تاریخی بین دولت‌های اسرائیل و امارات متحده عربی که با عنوان «پیمان ابراهیم» به امضا رسید را بسیاری از فلسطینی‌ها «معجزه» ای می‌دانند که تنها جمهوری اسلامی قادر به تحقق آن بود. شهرداری تل‌آویو که پیش از این ساختمان خود را در همدلی با مردم لبنان به پرچم آن کشور آراست، این بار با «پیمان ابراهیم» پرچم امارات را بر خود نقش کرده است. «معجزه» کلمه‌ای است که ابو ابراهیم روزنامه‌نگار فلسطینی اهل غزه در گفتگو با کیهان لندن در توصیف این پیمان استفاده می‌کند. ابوابراهیم که به خاطر جوّ حاکم در غزه این نام مستعار را برای خود انتخاب کرده، سال‌هاست که با روزنامه‌نگاران خارجی که برای تهیه گزارش به نوار غزه سفر می‌کنند همکاری دارد.

ادامه ◄

سایه مرگ مشکوک قاضی فراری بر روابط تهران و بخارست

دولت رومانی از طریق سفارت جمهوری اسلامی در بخارست تقاضای اعزام تیمی از پلیس این کشور را برای شرکت در تحقیقات در ارتباط با مرگ غلامرضا منصوری دریافت کرده است که با مخالفت پلیس بخارست مواجه شد.

ادامه ◄