محسن استادعلی، بهترین کارگردان جشنواره سینما حقیقت جایزه خود را به پویا بختیاری تقدیم کرد

مراسم اهدای جوایز جشنواره «سینما حقیقت» شامگاه دوشنبه ۲۵ آذر در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این مراسم جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند به محسن استادعلی برای فیلم «خسوف» اهدا شد.

استادعلی خود در مراسم حضور نداشت و به جای او یکی دست‌اندرکاران فیلم «خسوف» پیام این کارگردان خواند.

محسن استادعلی در این پیام گفت: «مدت زمان زیادی از وقایع آبان‌ماه نگذشته است. دوربین‌های ما مستندسازان خاموش بود و موبایل‌های جوانان این مرز و بوم روشن. ثبت حقیقت به حضور و دریافت جایزه نیست، به جسارتِ بودن است در تنگناهای اجتماعی. کاری که مردم به سرانجام رسانیدند و ما نظاره‌گر. این جایزه تقدیم می‌شود به روح بلندِ جسورترین دوربین و مستندساز این سرزمین، پویا بختیاری و همه دوربین‌های تا ابد روشن.»

پویا بختیاری ۲۷ ساله روز شنبه ۲۵ آبان در جریان اعتراضات سراسری به گرانی بنزین در مهرشهر کرج در اثر اصابت گلوله به جمجه‌اش مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. او پیش از مرگ خود صحنه‌هایی از اعتراضات مردمی را با دوربین موبایل خود ثبت کرد.

پدر او طی یک فراخوان ویدیویی از مردم خواست قربانیان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را فراموش نکنند و در مراسم چهلم پویا و پویاها شرکت نمایند.

محسن استادعلی در زمینه مسائل اجتماعی فیلم می‌سازد. مستندهای «عادت می‌کنیم»، «زنانگی»، «دَم صبح» و «جایی برای زندگی» از جمله فیلم‌های او در این عرصه هستند که فیلم «جایی برای زندگی» جایزه جشنواره فیلم فجر را نیز به‌دست آورده است.

مستند «خسوف» او برای نخستین بار در سیزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» نمایش داده شد. این فیلم روایتی است از زندگی یک طلبه جوان و مردد که میان طلبگی و فیلمسازی یارای تصمیم‌گیری ندارد.

منبع: سایت رادیو زمانه