آیا اسرائیل به زودی “اطلاعات جالبی درباره فرزندان نظام” فاش می‌کند؟

ارتش اسرائیل در توئیتر و کانال تلگرامی خود خبر داد که “به زودی اطلاعات جالبی” در مورد فرزندان سران جمهوری اسلامی منتشر خواهد کرد. در این گزارش آمده است که بنیادهای تحت کنترل رهبر ۳۰ میلیارد دلار دارند و مالیات نمی‌دهند.

در حساب کاربری ارتش اسرائیل آمده است: «بسیاری از شما قبلا از therichkidsoftehran# شنیدید، و از خود می‌پرسید که این روزها بچه‌های سران رژیم در کجا به سر می‌برند؟»

در ادامه این توئیت خطاب به کاربران آمده است: «ما به زودی اطلاعات جالبی در این مورد برای شما فاش خواهیم کرد»

در توئیت دیگری که تصاویر سران جمهوری اسلامی ایران نیز در آن انتشار یافته وعده داده شده است که طی ۲۴ ساعت آینده اطلاعاتی در مورد فرزندان سران نظام در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در کانال تلگرامی ارتش اسرائیل توضیح داده شده است: «رژیم ایران به شدت تحت تأثیر فساد مالی است که باعث پخش پست‌ها و بودجه‌ها بین قوم و خویش و نزدیکان می‌شود. علاوه بر این، عواملی که باعث موج انتقادات عمومی بر این رژیم می‌شوند عبارت از: افزایش دخالت مقامات ارشد سپاه در اقتصاد و بنیادهای مالی به اصطلاح خیرخواهانه می‌باشند.»

در پیام دیگر که هم در توییتر و هم تلگرام ارتش اسرائیل انتشار یافته نوشته شده است: «این بنیادها تحت کنترل رهبران نظام جمهوری اسلامی و نزدیکان آنها می‌باشند و دارای بودجه کاری حداقل ۳۰ میلیارد دلار بدون مالیات هستند. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که پول مالیات شما به کجا می رود و چه کار باهاش می‌کنند؟ به زودی به شما خواهیم گفت.»

“تعداد آقازاده‌ها به پنج هزار نفر می‌رسد”

درباره موجودی و سرمایه آقازاده‌ها خود مقامات ایرانی نیز قبلا صحبت‌هایی کرده‌اند. اما آمار رسمی دراین باره توسط نهادهای دولتی تابحال انتشار نیافته است.

محمود بهمنی، رئیس سابق بانک مرکزی قبلا در مصاحبه با خبرگزاری “خانه ملت” ادعا کرده بود که تعداد آقازاده‌ها به پنج هزار نفر می‌رسد و “موجودی حساب آقازاده‌ها بیش از ذخایر ارزی در خارج از کشور است”.

محمود بهمنی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ رئیس کل بانک مرکزی ایران بوده و نماینده سابق ایران در صندوق بین‌المللی پول بوده است. بهمنی هم‌اکنون نیز نمایندهٔ دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد می‌باشد.

بهمنی گفته است: «دو سال ارز ناشی از صادرات به کشور بازنگشته چرا امروز اعلام می‌کنند ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده‌های ما در بانک‌های خارجی است. ذخایر کشور ما این قدر نیست، یعنی بیش از ذخایر ارزی کشور ما موجودی حساب آقازاده‌ها در خارج از کشور است.»

پمپئو: در حال بررسی اقامت خانواده مقامات ایران در آمریکا هستیم

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم قبلا مقامات جمهوری اسلامی را متهم کرد که با “دزیدن ثروت ملت ایران، فرزندان خود را راهی آمریکا می‌کنند”. او گفته دولت آمریکا در حال بررسی این مساله است.

وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به مردم ایران گفت:« رهبران جمهوری اسلامی پول شما را گرفته‌اند و بچه‌های خود را به خارج می‌فرستند تا درس بخوانند، خرید کنند و از مزایا و آزادی‌هایی که ما در ایالات متحده داریم استفاده کنند. زیرا آنها می‌دانند که کشورشان برای خودی‌هایشان به اندازه کافی خوب نیست.»

در ماه‌های گذشته، و به‌ویژه پس از آنکه فرزندان برخی از مقامات جمهوری اسلامی عکس‌هایی از خود و شیوه زندگی خود در آمریکا منتشر کردند، بحث در این باره بالا گرفت.

دختر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، دو فرزند علی نوبخت نماینده مجلس و برادر محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، دختر محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوه آیت‌الله محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان و رییس پیشین قوه قضاییه، پسر حسین فریدون برادر حسن روحانی و دختر محمد علی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله فرزندان مقامات جمهوری اسلامی هستند که در ماه‌های اخیر اقامت آنان در آمریکا در شبکه‌های اجتماعی و یا حتی رسانه‌های داخل ایران خبرساز شده است.

اقامت دو فرزند معصومه ابتکار در آمریکا در این میان به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است. او سخنگوی دانشجویان پیرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به سفارت آمریکا حمله کردند و دیپلمات‌های آمریکایی را به گروگان گرفتند. وزیر امور خارجه آمریکا اکنون گفته است که ایالات متحده مشغول بررسی این موضوع است.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹