حمله هوایی به دست‌نشان‌دگان رژیم ایران در سوریه “پنج کشته” داد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، از کشته شدن پنج شبه‌نظامی در طی حمله‌ای هوایی به یکی از مواضع گروه شبه‌نظامی “گردان ۴۷” خبر داده است. “گردان ۴۷” مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

بر اساس این گزارش، حمله هوایی روز چهارشنبه ۴ دی (۲۵ دسامبر) در شهر ابوکمال در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه روی داده است.

به گفته رامی عبدالرحمن، مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در انجام این حمله احتمالا از پهپاد استفاده شده است. طبق گزارش این سازمان انفجارهای شدیدی در محل شنیده شده است.

بنابر اظهارات عبدالرحمن، عامل این حمله هوایی مشخص نیست. اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ مواضع ایران یا متحدان جمهوری اسلامی در سوریه را بارها هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان از پشتیبانان بشار اسد در جنگ داخلی سوریه به شمار می‌روند. مقامات اسرائیل بارها تصریح کرده‌اند که نمی‌گذارند، “سوریه به یکی از پایگاه‌های نظامی ایران بدل شود”.

اسرائیل تهدید کرده که تا برچیده شدن پایگاه‌های جمهوری اسلامی در سوریه به حملات خود به این مواضع ادامه خواهد داد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اطلاعات و جزییات مربوط به گزارش‌های خود را از فعالان محلی و شاهدان عینی دریافت می‌کند و از این رو تأیید این اطلاعات از سوی مرجعی مستقل دشوار است.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹