فعالان شبکه های اجتماعی، تصاویر و فیلمهای ضربات آمریکا بر مقرهای حزب الله عراق را به همدیگر می رسانند

فعالان شبکه‌های مجازی عکس‌ها و فیلم‌هایی را به همدیگر می رسانند که می گویند نشان دهندۀ کشته‌ها و زخمی‌های ضربات هوایی ارتش آمریکا به مقرها شبه نظامیان وابسته به ایران در عراق و سوریه می باشند.

ویدیو: https://twitter.com/i/status/1211359834945282049
صحنه هایی از انتقال زخمی های عراق در نتیجۀ ضربات آمریکا بر استان الانبار عراق

ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که پنج پایگاه حزب الله عراق طرفدار ایران را در عراق و سوریه دو روز بعد از کشته شدن یک آمریکایی در حمله با خمپاره بر یک پایگاه نظامی عراق در کرکوک هدف قرار داده است.
سخنگوی پنتاگون جوناتان هوفمن گفت که این ضربات در پاسخ به حملات مکرر گردان‌های حزب الله عراق بر پایگاه‌های عراق که نیروهای آمریکایی نیز آنجا هستند صورت گرفته است. وی تأکید کرد که این ضربات توانایی های گردان‌های حزب الله بر انجام حملات در آینده علیه نیروهای ائتلاف را تضعیف خواهد کرد.

عکسهای اولیه بمباران مواضع گردان‌های حزب الله عراق در استان الانبار

وی افزود که از آنها سه پایگاه در عراق و دو پایگاه در سوریه می باشند.
این پایگاه‌ها واحدهای انبار اسلحه یا قرارگاه‌های متعلق به گردان‌های حزب الله طرفدار ایران می باشند که یکی از گروه‌های الحشد الشعبی (بسیج مردمی) به شمار می رود.
سخنگوی پنتاگون گردان‌های حزب الله را متهم به حمله روز جمعه به پایگاه نظامی کرکوک با سی خمپاره کرد که منجر به کشته شدن یک مقاطعه کار آمریکایی و زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی و دو سرباز عراقی شد.
آمریکا اخیرا تهدید به «پاسخ قاطع» بر عملیات مکرر علیه منافعش در عراق کرده بود. عملیات علیه پایگاه کرکوک اولین عملیاتی است که موجب کشته شدن یک آمریکایی شد.

منبع:سايت الحره (وابسته به تلويزيون الشرق الاوسط) : ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹
ترجمه و تنظیم از خبرگاه