واکنش‌هائی از داخل عراق به کشته شدن فرماندهان سپاه قدس و حشدالشعی | سایت روژنیوز (کردستان عراق)

در خصوص کشتن قاسم سلیمانی اکراد و سنی ها بیشتر سکوت پیشه کردند و شیعیان عکس العمل نشان دادند
عادل عبدالمهدی نخست وزیر کنونی، مقتدی صدر و عمار حکیم در خصوص کشتن قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس عکس العمل نشان داده و همگی آن را به شدت محکوم کردند. تحرکات بر ضد کشته شدن قاسم سلیمانی و المهندس در درون عراق شروع شده و تاکنون شیعیان آن را محکوم و اکراد و سنی ها در قبال آن سکوت اختیار کرده اند.

عادل عبدالمهدی بعد از شرم‌گینانه توصیف کردن انجام این عملیات از سوی نیروهای آمریکایی، اعلام کرد: این حمله کاری خصومت برانگیز و دشمنانه بود و در ضمن از پارلمان عراق درخواست کرد تا در این خصوص جلسه ای فوری تشکیل دهد.
عمار حکیم رهبر جریان حکمت، آن را شرم‌گینانه قلمداد کرد و از دولت خواست که عکس العمل نشان دهد ولی به چگونگی این عکس العمل اشاره مشخصی نکرد. وی همچنین خواستار همبستگی ملت عراق شد.

همچنین مقتدی صدر، رهبر گروه صدر، این حمله را محکوم و به رژیم ایران تسلیت گفت. وی همچنین اعلام کرد: هدف قرار دادن سلیمانی، هدف قرار دادن جهاد و روحیه انقلابی‌گری‌است. آنها (آمریکایی‌ها) نمی توانند به کرامت و روحیه انقلابی ما خدشه وارد کنند.

همچنین رهبران دیگر شیعه و حشد شعبی به شدت آمریکا و منافع آن را تهدید کردند. در این میان قیس خزعلی، یکی از سرکردگان شاخص عراقی از مجاهدین خواست تا خود را برای پیروزی بزرگ آماده کنند.

منبع: سایت کردی زبان روزنیوز (از کردستان عراق)
ترجمه و تنظیم از خبرگاه