سردرگمی سران شیعی عراق بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی | “شارپرس” کردستان عراق

چند منبع عراقی نزدیک به نیروهای آمریکایی اعلام کردند که چند سرکرده گروه های شبه نظامی نزدیک به رژیم ایران که در میان آنها قیس خزعلی رهبر گروه عصایب اهل حق هم وجود داشت بعد از شنیدن خبر کشته شدن قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، از کشور خارج شدند

این منابع اعلام کردند که صبح روز جمعه خزعلی ابتدا به خانه قدیمی خود در نجف مراجعت و سپس بسوی ایران فرار کرد.
پیش از آن خزعلی نامه ای از طریق سایت‌های نزدیک به عصایب اهل حق منتشر کرد که مربوط به کشته شدن قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس است، نکته تعجب برانگیز، دست نوشته بودن این نامه است.

همین منابع اشاره کرده اند که ابوآلا الولائی رهبر کتایب سیدالشهدا نیز به ایران فرار کرده است، همچنین شبل زیدی رهبر کتایب امام علی نیز که یکی از گروه های مورد حمایت رژیم ایران است، به بیروت فرار کرده است.

فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق و سرکرده حشد شعبی همزمان با هرف قرار گرفتن قاسم سلیمانی خود را مخفی کرده است.

این منابع آشکار کردند که فیاض در راه خانه خود واقع در غزالیه بود که بنا بود در آنجا با قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس دیدار کند، ولی به محض شنیدن خبر کشته شدن قاسم سلیمانی از اتومبیل پیاده شده و در منطقه مسکونی نزدیک به آنجا خود را مخفی کرد و همچنین به محافظین خود دستور داد که نباید وی را همراهی کنند. به گفته این منابع همزمان با کشته شدن قاسم سلیمانی، نیروهای ویژه آمریکایی به خانه ای در منطقه جادریه بغداد هجوم برده و فردی را دستگیر می کنند که تاکنون هویت این فرد مشخص نیست.

ظاهرا این خانه در نزدیکی فرماندهی امنیتی حشد شعبی بوده که ابو زینب الامی آن را در مدیریت می کرد و این اواخر در چندین جلسه با فرماندهان سپاه قدس شرکت کرده بود، در این جلسات حاج حمید یکی از نزدیکان قاسم سلیمانی نیز شرکت داشته است.

منبع: سایت شارپرس (Sharpress) به زبان کردی
ترجمه از خبرگاه