پدر پویا بختیاری هنوز زندانی است

به گفته یکی از بستگان پویا بختیاری، پدر پویا هنوز پشت میله‌های زندان است. منوچهر بختیاری که پس از کشته شدن فرزندش در اعتراض‌های آبان‌ماه، از مردم خواسته بود در مراسم سوگواری او شرکت کنند، بازداشت شد.

بهمن صادقی نو از بستگان پویا بختیاری می‌گوید پدر و عموی پویا “به گروگان” گرفته شده‌اند. او به دویچه‌وله گفت: «مادر و خواهر پویا و عمه او یک‌شنبه (۱۵ دیماه) از زندان آزاد شدند. اما به همه آنها گوش‌زد کردند که حق ارتباط و مصاحبه با رسانه‌ها را ندارند. پدر پویا، منوچهر بختیاری و یکی از برادران آقای بختیاری هنوز زندانی هستند و در واقع گروگان گرفته شدند.»

پدرو مادر و شماری از اعضای خانواده پویا بختیاری که ۲۵ آبان در مهرشهر کرج به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، دوم دی‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. ناهید شیربیشه و منوچهر بختیاری، مادر و پدر پویا پیش از بازداشت اعلام کرده بودند که برخلاف خواست نهادهای اطلاعاتی مراسم چهلم فرزندشان را پنج‌شنبه پنجم دی‌ماه در بهشت سکینه کرج برگزار می‌کنند. آنها با انتشار فراخوانی از مردم خواسته بودند در این مراسم شرکت کنند.

بهمن صادقی نو به دویچه‌وله گفت: «وزارت اطلاعات به آنها گفته بود که حق برگزاری چنین مراسمی را ندارید چون ما نمی‌توانیم امنیت آن را تأمین کنیم. روز پنجم دی‌ماه هم دیدید که با هلیکوپتر و ماشین آب‌پاش در محل خاک‌سپاری پویا حاضر شدند و نیروهای سرکوب خود در کل کشور به خیابان‌ها آوردند و نگذاشتند، مردم عزارداری کنند.»

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله)، ۸ ژانویه ۲۰۲۰