چهارمین تظاهرات ملی علیه قانون بازنشستگی در فرانسه آغاز شد

مردم فرانسه، به دعوت برخی از سندیکاهای این کشور امروز برای چهارمین بار دست به یک تظاهرات گسترده و سراسری زده اند.

ده‌ها هزار نفر امروز به خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور آمده اند و از دولت می‌خواهند از تصمیم خود در رابطه با اصلاح قانون بازنشستگی انصراف بدهد.

اعتصاب و تظاهرات امروز بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی این کشور را تحت تأثیر قرار داده است و اغلب مدارس نیز تعطیل هستند.

علاوه بر کارکنان بخش آموزش و پرورش و وسایل حمل و نقل عمومی، برخی از کارمندان رادیو و تلویزیون و همچنین وکلا و کارکنان پالایشگاه‌های فرانسه نیز اعتصاب کرده و دست به تظاهرات زده اند.

برج ایفل که یکی از نمادهای شهر پاریس است، در حال حاضر به دلیل اعتصابات و اعتراضات مسدود می‌باشد.
از نخستین روز اعتراضات تا کنون، اغلب کارکنان راه آهن فرانسه و مترو و واحد اتوبوسرانی پاریس و حومه آن بدون توقف در اعتصاب بوده‌اند.

فلیپ ماتینز، رهبر سندیکای “ث، ژ، ت” گفته است که امروز بیش از ۲۱۶ راهپیمایی در سرتاسر فرانسه برگزار می‌شود و این کشور هرگز شاهد چنین تظاهرات گسترده‌ای نبوده است.

در نخستین روز اعتراضات مردمی در این کشور که در تاریخ ۵ دسامبر سال ۲۰۱۹ آغاز شد، یک و نیم میلیون فرانسوی به خیابان‌های این کشور آمده بودند.

سندیکاهای بزرگ و مهم فرانسه و دولت این کشور هم چنان با هم اختلاف نظر دارند و یکی از مهم ترین نقاط اختلاف بین آنها، تعیین سن بازنشستگی است. آنها از معترضان و اعتصاب کنندگان خواسته اند تا علاوه بر امروز، روز شنبه ۱۱ ژانویه نیز به خیابان بیایند و تظاهرات کنند.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه، ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰