کیمیا علیزاده: مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند | یکی از میلیونها زن سرکوب شده در کشور

او خود را یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در کشور خوانده که سال‌ها هر طور خواستند بازی‌اش دادند: «…هر کجا خواستند بردند. هر چه گفتند پوشیدم. هر جمله‌ای دستور دادند تکرار کردم. هر زمان صلاح دیدند، مصادره‌ام کردند. مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند. من برایشان مهم نبودم. هیچکدام‌مان برایشان مهم نیستیم، ما ابزاریم. فقط آن مدالهای فلزی اهمیت دارد تا به هر قیمتی که خودشان نرخ گذاشتند از ما بخرند و بهره‌برداری سیاسی کنند، اما همزمان برای تحقیرت، می‌گویند فضیلت زن این نیست که پاهایش را دراز کند!»

کیمیا علیزاده ۲۱ سال دارد، پاهایی بلند و قدی ۱۸۵ سانتیمتری. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال برنز گرفت و در مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان در ۲۰۱۷ مدال نقره. مقامات جمهوری اسلامی از او به کرات به عنوان اولین زن مدال آور ایران در مسابقات جهانی تمجید کرده‌اند. خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به مدال او گفته بود: «من از صمیم قلب از همه زنان ورزشکاری که در عرصه بین‌المللی با حجاب حضور دارند تشکر می‌کنم.»

علیزاده در جواب هادی ساعی که مهاجرت او را به زیاده‌خواهی نسبت داده گفته که در صورت تقلید بخشی از رفتارهای او می‌توانست به ثروت و قدرت برسد: «حالا که نیستم می‌گویند تن به ذلت داده‌ام. آقای ساعی! من آمدم تا مثل شما نباشم و در مسیری که شما پیش رفتید قدم برندارم. من در صورت تقلید بخشی از رفتارهای شما، بیش از شما می‌توانستم به ثروت و قدرت برسم. من به اینها پشت کردم. من یک انسانم و می‌خواهم بر مدار انسانیت باقی بمانم.»

او در نامه‌اش می‌گوید چگونه می‌توانست مترسکی باشد که می‌خواستند از او بسازند: «در برنامه زنده تلویزیون، سوال‌هایی پرسیدند که دقیقاً بخاطر همان سوال دعوتم کرده بودند.»

رسانه‌های داخلی ایران که در روزهای گذشته موضوع علیزاده را با انکار و احتیاط پوشش می‌دادند، تنها خبر نامه‌ای “شدیداللحن” را منتشر کرده‌اند. فرارو می‌نویسد از این لحن بر می‌آید که کیمیا خیال بازگشت ندارد. وب‌سایت “ورزش سه” از جمله می‌نویسد در حالی که در چند روز گذشته همه در انتظار واکنشی از سوی کیمیا علیزاده و خانواده‌اش بودند تا از صحت و سقم مهاجرت او باخبر شوند، امروز بالاخره این دختر تکواندوکار در اینستاگرام خود متنی منتشر کرد که نشان از خداحافظی همیشگی او با ایران دارد.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰