برای مقابله با تهدید رژیم ایران، فرانسه در خلیج فارس سیستم رادار پیشرفته مستقر می‌کند

یک روز پس از سخنرانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره ضرورت برقراری امنیت در خاورمیانه، وزیر ارتش فرانسه اعلام کرد که این کشور یک سیستم رادار پیشرفته در مرزهای شرقی عربستان سعودی و در نزدیکی ایران مستقر می‌کند.

استقرار این سیستم رادار در حالی است که چند ماه پیش، فرانسه به همراه دیگر قدرت‌های غربی ایران را به دست داشتن در حملات پهپادی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد.

پس از آن، فلورانس پارلی، وزیر ارتش فرانسه در نوامبر گذشته به منامه، پایتخت بحرین رفت و از استقرار یک سیستم رادار هشدار دهنده نسبت به حملات هوایی در خلیج فارس خبر داد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز شامگاه پنج‌شنبه در سخنرانی سالانه خود در جمع ارتشیان فرانسه، از اعزام نیروهایی به منطقه برای تضمین امنیت عربستان سعودی خبر داد.

ماکرون همچنین گفت که ناو هواپیمابر شارل دوگل در یک ماموریت چندماهه به آب‌های شرقی دریای مدیترانه و در نزدیکی لبنان و سوریه مستقر خواهد شد.

اعزام نیروهای فرانسوی به منطقه در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به تازگی علاوه بر نیروهای آمریکایی، نیروهای اروپایی را نیز تهدید کرده است.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه بزبان فارسی، ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰