بستری شدن «محمدرضا شجریان» در بیمارستان

گزارش‌های منابع داخلی از ایران حاکی از آن است که محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، در بیمارستان بستری شده است. خبرگزاری ایرنا به نقل از تیم پزشکی محمدرضا شجریان گزارش داد: شرایط سلامتی استاد آواز ایران پایدار است.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بستری شدن محمدرضا شجریان در بیمارستان، حسن عباسی، پزشک هماهنگ کننده تیم پزشکی استاد آواز ایران، دلیل حضور آقای شجریان در بیمارستان را انجام چک‌آپ‌های متداول عنوان کرد و گفت: چون رفت و آمد برای انجام آزمایشات برای استاد شجریان سخت بود ایشان در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش ایرنا، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران هم در تماس تلفنی با رییس بیمارستان جم جزییات روال درمانی آقای شجریان را جویا شده است.

رییس بیمارستان جم دلیل بستری شدن محمدرضا شجریان را تعبیه راه عروقی برای دارورسانی راحت‌تر بیان کرد.

این مقام درمانی گفته است آقای شجریان ظرف یکی دو روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.

روابط عمومی شرکت دل‌آواز، که به همت محمدرضا شجریان در اسفند ۱۳۵۶ تاسیس شد، هم گفته است: محمدرضا شجریان هر چند وقت یک بار برای چک‌آپ باید چند روزی به بیمارستان برود و برای خلط ریه هم باید تحت نظر باشد تا عفونت احتمالی پیش نیاید.

برخی منابع از بستری شدن آقای شجریان در “آی سی یو” و در شرایط ایزوله خبر می‌دهند. اما به نظر می‌رسد که خانواده آقای شجریان یرای ارائه جزییات بیشتر درباره این گزارش‌ها، تمایلی ندارند.

اما بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در خبرگزاری ایسنا، در یک پیام توئیتری در خصوص گزارش‌های فوق نوشته است: استاد محمدرضا شجریان، دیروز (یک‌شنبه ششم بهمن) از سوی دکتر بهلولی مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند. هم اکنون تحت نظر پزشکان بیمارستان جم هستند. حواشی هولناک عباس کیارستمی در این بیمارستان باعث شده مسئولان این بیمارستان به شدت درباره موارد استاد امنیتی رفتار کنند.

عباس کیارستمی، کارگردان هنری ایرانی در صحنه بین‌المللی، در تیرماه ۱۳۹۵، پس از یک دوره بیماری، در حالی که برای ادامه معالجات به فرانسه سفر کرده بود، در پاریس درگذشت. دلیل مرگ عباس کیارستمی، مشکلات پس از عمل جراحی و در نتیجه خونریزی داخلی، انجام عمل‌های جراحی متعدد بدلیل اهمال پزشکی، عفونت پیشرفته و در نهایت سکته مغزی عنوان شد.

پرونده پزشکی عباس کیارستمی، پس از مرگ این کارگردان سرشناس جهانی بسیار جنجالی شد.

محمدرضا شجریان، در ویدیوی نوروزی در سال ۱۳۹۵، طرفداران خود را در جریان ابتلا به بیماری و انجام معالجات قرار داد. محمدرضا شجریان، متولد اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد است.

منبع سایت رادیو بین المللی فرانسه به ربان فارسی، ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰