برخورد امنیتی با روزنامه نگاران. بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران

صنف روزنامه‌نگاران سال‌هاست مانند دیگر اصناف کارگری و نیز آزادی‌خواهان، آماج سرکوب‌ها، تعقیب، دستگیری و زندان بوده است. جرم آنان انجام وظیفه‌ی رسانه‌ای ، کوشش برای حق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، افشای حقیقت و بیان آرای شفاف مردم است. انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد تهران نیز مانند دیگر تشکل‌های آزاد همواره تحت فشارهایی از آن گونه که نام برده شد بوده و پیوسته کوشیده است با تاکید و تکیه بر هدف و وظیفه‌ی حقیقی انجمن از حقوق صنفی روزنامه‌نگاران و بالطبع مردمی که موکلین ما محسوب می‌شوند دفاع کند.

این بار در بهمن ماه سال جاری، روزنامه‌نگاران بازهم هدف سرکوب‌های امنیتی و قضایی قرار گرفتند؛ از جمله این روزنامه‌نگاران مازیار خسروی، مولود حاجی‌زاده، یغما فشخامی و یاسمن خالقیان بودند که با ورود به منزل و توقیف وسایل شخصی و اسناد و ابزار کارشان نه تنها مورد فشار و خشونت قرار گرفتند، بلکه ادامه فعالیت آنها در نبود ابزار توقیفی کارشان به شدت مختل شد.

همچنین احسان بداغی، پژمان موسوی، امیر بابایی و مهدی محمودیان نیز گرفتار تند باد امنیتی شدند.
در این میان اما «خسرو صادقی بروجنی» عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران با حکم بدوی و ناعادلانه و با اتهامات کلی به تحمل ۸ سال زندان محکوم شد که از این میزان ۵ سال آن لازم الاجرا اعلام گردید. «خسرو صادقی بروجنی» روزنامه‌نگار و پژوهشگر حوزه کار و رفاه اجتماعی از اعضای دیرپای «انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد تهران» است که طی یک سال اخیر با احضار، بازداشت، دادگاه و برخورد امنیتی روبرو بوده است.

بدیهی است که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران خود را موظف به پیگیری و دفاع از حقوق صنفی روزنامه‌نگاران به ویژه عضو خود می‌داند و با اصرار بر حق مسلم آزادی بیان به ویژه در این صنف، خواهان رعایت و احترام به حقوق صنفی روزنامه‌نگاران بوده و هرگونه سرکوب و برخورد ناعادلانه و قهری با روزنامه نگاران را به شدت محکوم می کند.
در این میان و با تاکید بر انجام وظیفه‌ی حرف‌های عضو خود «خسرو صادقی بروجنی» در خدمت به مردم، خواستار جدی توقف هرگونه پیگرد و صدور حکم قهری علیه این روزنامه‌نگار است و بر آن اصرار دارد.

منبع: انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد تهران، ۲۰ بهمن ۱۳۹۸