عذرخواهی محمدجواد آذری جهرمی به خاطر انتشار یک تصویر جعلی در صفحه تویترش

محمدجواد آذری جهرمی، ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل انتشار یک تصویر جعلی در توییتر و معرفی آن به عنوان لباس فضانوردان ایرانی عذرخواهی کرد. آذری جهرمی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: «هفته گذشته کار تبلیغی اشتباهی صورت گرفت و افکار عمومی نیز به آن واکنش نشان داد.»

اشاره وزیر ارتباطات رژیم ایران به تصویر یک لباس جشن هالووین است که تقلیدی از لباس فضانوردی بود و او هفته گذشته آن را به جای لباس فضانوردان ایرانی در یک پست توییتری همرسان کرده بود.

آقای آذری جهرمی گفت: «همان شب هم توضیح دادم که مساله چه بود اما باید بدون لکنت عذرخواهی کرد که انتخاب آن لباس، اشتباه رسانه‌ای بود. این کار اصل موضوع تصمیم ایران برای اعزام فضانورد را تحت الشعاع قرار داد و خبر را پوشاند. باید از دوستانی که در حوزه فضایی و اعزام فضانورد تلاش می‌کنند پوزش خواست.»

انتشار این تصویر که یک لباس فضانوردی قلابی با پرچم ایران روی یک بازو و جیب روی بازوی دیگرش بود، دستمایه طنز و شوخی کاربران اینترنت در ایران شده بود.

وزیر ارتباطات رژیم ایران در واکنش به این رویداد (و فرار به جلو) همچنین گفت: «آدم باید یک جاهایی علاوه بر صداقت، شجاعت بیان هم داشته باشد و مسائل را خیلی شفاف توضیح دهد. هدف از انتشار آن لباس اعلام خبر سفارش ۵ کپسول زیستی برای پیشبرد برنامه فضانوردی بود که در رسانه‌ای کردن آن، اشتباه تبلیغاتی از سوی تیم ما پیش آمد.»
محمد آذری جهرمی، پست جنجال‌برانگیز توییتری خود را حذف کرده است.

منبع: سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) فارسی، ۱۲ فوریه ۲۰۲۰