بیانیه کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی: “۸ مارس، فریاد آزادیخواهی وبرابری طلبی برای سرنگونی جمهوری اسلامی”

مبارزه و اعتراض زنان، پر قدرت‌تر از همیشه، جنبش اعتراضی جامعه علیه کلیت نظام جمهوری اسلامی و آپارتاید جنسی است.
علیرغم چهار دهه سرکوب خشن و بی‌رحمانه، جنبش پر قدرت و مصمم زنان علیه تبعیض و نابرابری، علیه قوانین توحش اسلامی، علیه همه تمهیدات زن ستیزانه حکومتی ایستاده است. نسلی از زنانی شجاع و جسور که به محبوب‌ترین رهبران اعتراضی جامعه تبدیل شده‌اند و سپر به سپرِ جمهوری اسلامی عقب رانده‌اند! نه فقط صدای رسای اعتراض جامعه که به تکیه گاهی مطمئن و امیدی روشن، برای ساختن جامعه‌ای بدون تبعیض بدل گشته‌اند! در سنگر کارخانه و جنبش اعتراضی کارگری، در نبرد بی امان برای گرفتن حق زن، حق پوشش، اختیار بر آزادی انتخاب، دفاع از حقوق پایمال شده کودکان، تا فتح استادیوم‌های ورزشی، تا مقاومت تحسین برانگیز در اتاق بازجویی و زندان و افشای همه جنایات بی‌شمار حکومتی فاسد و زن ستیز، این جنبش استوار و محکم ایستاده است
از دادخواهی مادران خاوران، تا سوزاندن چوبه‌های دار، از پس زدن زنجیر اسارت حجاب، تا فریاد نابود باد جمهوری اسلامی در هر کوی و برزن، در نبردی بی امان، زنان، سنگر به سنگر حکومت هار اسلامی را پس زده‌اند.

۸ مارس امسال، به نام سحرها و آتناها، پروین‌ها، گلرخ‌ها، نداها و نسرین‌ها و صدها زن شجاع و جسور و داغدار و نام آشنایانی چون شهنازاکملی، مادر پویا بختیاری، مادر سعید زینالی، مادر کتابدار، مادر قائدی و ناهید شیربیشه، و صدها مادر داغدیده و مصیبت کشیده، نام گذاری می‌شود که از گل گشت‌های اول ماه، تا رزم هفت تپه، از فریاد نابود باد جمهوری اسلامی تا سلول‌های اوین، در هر کوی و برزن جنگیده‌اند تا همه آرمان‌های انسانی و آرزوی جامعه‌ای بدون تبعیض و نابرای متحقق شود!
نسلی از جنس مادران خاوران، مادران چهار دهه دادخواهی نامشان را بر ۸ مارس گذاشته‌اند که چنین گرامی و پر شکوه است!

خون قربانیان چهار دهه جنون جنایت جمهوری اسلامی، تا جانباختگان آبان و دیماه، جان‌های پرپر شده شلیک موشک سپاه هار اسلامی به هواپیمای مسافربری و همه جان‌هایی که جمهوری اسلامی درخانه و کارخانه و خیابان پرپر کرد! یک جا در فریاد اعتراضی ۸ مارس بر سر جمهوری اسلامی آوار خواهد شد!
۸ مارس متعلق به اینجاست! به خانواده های مصیبت دیده، به زندانیان سیاسی که برای محو تبعیض و نابرابری، برای پایان دادن به آپارتاید جنسی، به حبس و تبعید کشیده شدند و همچنان شجاعانه ایستاده اند! متعلق به همه زنان و مردانی که برای حق برابر در همه شئون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با هیولای جمهوری اسلامی در نبردند و تا محاکمه آمرین و عاملین آپارتاید جنسی و محو همه قوانین زن ستیز اسلامی ایستاده‌اند!

۸ مارس امسال برای سرنگونی حکومت اسلامی، برای برپایی جامعه ای انسانی، برابر و آزاد، برای خاتمه دادن به آپارتاید جنسی، به پیش!

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی