لوفت‌هانزا ۵۰ درصد پروازهایش را متوقف می‌کند

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا قصد دارد تا پایان ابتلای عمومی به ویروس کرونا، پروازهای خود را طی هفته‌های آینده تا ۵۰ درصد متوقف کند. به گزارش خبرگزاری آلمان، لوفت‌هانزا روز جمعه ۱۶ اسفند (ششم مارس) در بیانیه‌ای علت این تصمیم را کاستن از ضررهای مالی ناشی از کاهش تقاضای مسافرت اعلام کرده است.

لوفت‌هانزا دو روز پیش خبر داده بود که به دلیل افزایش هراس شهروندان از ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع آن، ۲۵ هواپیمای ویژه مسافت‌های دور و ۱۲۵ هواپیمای ویژه مسافت‌های متوسط و نزدیک را به کار نمی‌گیرد.

یک سخنگوی شرکت آلمانی لوفت‌هانزا پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفته بود که تعدادی از این هواپیماها به عنوان رزرو در حال آماده‌باش برای پرواز هستند و تعدادی دیگر نیز به منظور کنترل و تعمیرات احتمالی، به طور کامل از برنامه پروازها حذف شده‌اند. لوفت‌هانزا در مجموع ۷۵۰ هواپیمای مسافربری دارد.

ویروس کرونا تا کنون بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی را زمین‌گیر کرده و این شرکت‌ها متحمل خسارت‌های فراوانی شده‌اند.

این شرکت هواپیمایی پیش از این اعلام کرده بود که پروازهایش به چین تا ۲۴ آوریل به حالت تعلیق درآمده است. پروازهای لوفت‌هانزا به مقصد تهران نیز تا ۳۰ آوریل متوقف شده است.

این شرکت همچنین ارائه خدمات به مقاصد دیگر مانند کره جنوبی و ایتالیا را به دلیل افزایش شیوع کرونا محدود کرده است.

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، تا بعد از ظهر جمعه ۱۶ اسفند شمار مبتلایان در ۸۹ کشور جهان به ۹۹ هزار و ۴۶۴ نفر افزایش یافت. شمار مرگ ناشی از این ویروس در سراسر جهان هم سه هزار و ۴۰۴ نفر اعلام شده است.

سازمان بهداشت جهانی، کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا، ایران و فرانسه را در صدر کشورهایی قرار داده که بیشترین موارد ابتلا و مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آنها مشاهده شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، براساس آمار رسمی، به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر افزایش یافته است و تا کنون ۱۲۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۶ مارس ۲۰۲۰