در بمباران مواضع شبه نظامیان حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران در سوریه حداقل ٢٦ تن از آنان کشته شدند

نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه جهادگرایان در سوریه، به‌گزارش دیده بان حقوق بشر این کشور، چهارشنبه شب ٢١ اسفند ماه، مواضع شبه نظامیان وابسته به ایران را در جنوب شهر بوکمال در سوریه بمباران کرد. بر اثر این بمباران‌ها، به‌گزارش این سازمان ٢٦ تن از جهادگرایان کشته شدند. این بمباران‌ها به تلافی پرتاب موشک به پایگاه نظامی التاجی صورت گرفت که بر اثر آن دو سرباز آمریکائی و بریتانیائی و یک پیمانکار آمریکائی جان خود را از دست دادند.
بمباران هوائی مواضع حشدالشعبی که به مرگ ٢٦ تن از شبه نظامیان مورد حمایت ایران منجر شد، سنگین ترین حمله‌ای محسوب می‌شود که تا کنون از سوی ائتلاف بین‌المللی ضد جهادگرایان علیه این نیروها انجام گرفته است. در بمبارانی که در دسامبر سال گذشته به تلافی مرگ یک پیمانکار آمریکائی صورت گرفت ٢۵ تن جان خود را از دست داده بودند.

در حملۀ چهارشنبه شب، به‌گزارش یک منبع خبری حشد الشعبی، مواضع گروهه‌ای «کتائب حزب‌الله»، «النُجباء»، «سید الشهداء»، و لشکر «حیدریون» هدف قرار گرفت.

به‌گفتۀ دیده بان حقوق بشر سوریه و نیز منبع خبری حشدالشعبی حملۀ هوائی شب گذشته از سوی هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی صورت گرفته است. یک منبع خبری سوری این حمله را به هواپیماهای ناشناس نسبت داد. یک سخنگوی این ائتلاف با این حال انجام چنین عملیاتی را تکذیب کرد و گفت «ایالات متحد آمریکا و ائتلاف شب گذشته در سوریه و عراق دست به هیچ حمله‌ای نزده‌اند».

عملیات شب گذشته یک روز پس از پرتاب بیش از ١٠ راکت کاتیوشا به سوی پایگاه نظامی واقع در التاجی صورت گرفت. بر اثر پرتاب این راکت‌ها یک سرباز و یک غیرنظامی آمریکائی و یک سرباز بریتانیائی کشته شدند.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۱۲ مارس ۲۰۲۰