وقوع سیل در ۱۳ استان ایران؛ بیش از ۳۰ نفر کشته، زخمی و مفقود شدند

بارش‌های سیل‌آسای دو روز اخیر خسارات زیادی را به ۱۳ استان در ایران وارد ساخت. گزارش‌ها از کشته شدن دست‌کم ۱۱ نفر و مصدوم شدن ۱۹ نفر خبر می‌دهند اما سخنگوی اورژانس ایران شمار قربانیان سیل اخیر را ۷ کشته، ۱۵ زخمی و ۲ نفر مفقود اعلام کرده است.

بارش‌های سیل‌آسای دو روز اخیر در ۱۳ استان در ایران خسارات زیادی را به تاسیسات، بناها، منازل مسکونی و زمین های کشاورزی وارد ساخت. تا پیش از ظهر روز دوشنبه ۴ فروردین، تنها ۷ استان در ایران درگیر بارش‌های سیل‌آسا بودند اما به گفته مجتبی خالدی، از ساعت یازده روز دوشنبه بر شمار استان‌های درگیر حوادث جوی افزوده شد.

سازمان هواشناسی ایران در روزهای اخیر نسبت به بارش‌های سیل‌آسا و وقوع سیل و آب‌گرفتگی در معابر در ۱۸ استان هشدار داده بود.

در استان کرمان، شهرهای کهنوج و رودبار و ۱۳۰ استان در محاصره سیل قرار دارند. بسیاری از پل‌ها و راه‌های ارتباطی تخریب شدند. مدیرکل راهداری بوشهر از ریزش‌های پیاپی کوه و طغیان رودخانه در منطقه استحفاظی خود خبر داده است. در استان فارس هم پنج نفر بدلیل وقوع سیلاب ناشی از بارندگی‌های شدید جان خود را از دست دادند.

حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران گفته است:تاکنون ۱۳ استان در ایران، استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و هرمزگان از حوادث جوی روزهای اخیر متاثر شدند.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۲۳ مارس ۲۰۲۰