مقامات حوثی دستور آزادی همه زندانیان بهائی در یمن را صادر کردند

تارنمای جامعه جهانی بهایی روز ۲۵ مارس / شش فروردین اعلام کرد که حکم اعدام حمیدرضا کمالی سروستانی معروف به حامد بن حیدرا (حامد بن حیدره) لغو شده است.

حامد بن حیدرا، ۵۱ ساله، بهایی و ایرانی‌تبار است. او در یمن زندگی می‌کند و در سال ۲۰۱۸ توسط دادگاه حوثی‌ها به اعدام محکوم شد.

به گفته جامعه جهانی بهایی حکم اعدام حامد بن حیدرا را مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی حوثی‌های یمن لغو کرده است. المشاط با حضور در رسانه دولتی حوثی‌ها، دستور آزادی همه زندانیان بهایی و همچنین عفو حامد بن حیدرا را صادر کرد.

در روز سوم فروردین/ ۲۲ مارس مشخص شد که دادگاه تجدید نظر حامد بن حیدرا که قرار بود در ماه آوریل ۲۰۲۰ اتفاق بیافتد، زودتر برگزار شده و حکم اعدام او تایید شده است. پس از سه روز این حکم لغو شد.

جامعه جهانی بهائی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از خبر عفو حامد بن حیدرا از مقامات حوثی خواسته است که اتهامات مطرح‌شده علیه بیش از بیست بهایی یمنی را لغو کنند. شیعیان یمن شهروندان بهایی را در سال ۲۰۱۸ دستگیر و دارایی و املاک برخی از آنها را ضبط کردند. در این بیانیه نام شش بهایی دیگر هم آمده که به گفته جامعه جهانی بهایی‌ها با انگیزه مذهبی و بنا به اتهام‌های بی اساس دستگیر شده‌اند.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۷ فروردین ۱۳۹۹
تصویر: حمیدرضا کمالی سروستانی معروف به حامد بن حیدرا که به اعدام محکوم شده بود