وزارت خزانه داری امریکا چهار چهره عراقی را مشمول تحریم های تازه امریکا نمود

وزارت خزانه‌داری امریکا روز جمعه اعلام کرد که شخصیت‌ها و شرکت‌های عراقی تازه‌ای را به علت همکاری با سپاه پاسداران ایران تحریم کرده است.

این افراد ازجانب امریکا به همکاری با گروه‌های مسلح عراقی و تأمین سلاح برای آنها و همچنین تهدید نیروهای سیاسی عراقی و تهدید منافع امریکا در عراق متهم شده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که یکی از چهره‌های عراقی تحریم شده «عدنان الحمیداوی»، معروف به ابوعمار از سران گروه شبه‌نظامی «کتائب حزب الله» عراق است که به تهدید نمایندگان و چهره‌های سیاسی مخالف مصوبه مجلس درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق متهم شده است.

فرد دیگر «محمد الغریفی»، عضو سازمان بازسازی مراقد مقدس در عراق است که به ایجاد فضای مناسب جهت فعالیت نهادهای امنیتی ایران در عراق با استفاده از تشکیلات مذهبی و همچنین انتقال سلاح به شبه‌نظامیان عراقی متهم شده است.

سومین شخصی که در این تحریم‌ها نام وی دیده می‌شود «محمد البهادی»، مدیر شرکت الخمائل، فعال در عرصه حمل و نقل دریایی و معاون وی، «علی حسین المنصوری» هستند. گفته می‌شود این شرکت در بندر ام القصر عراق با سپاه ایران همکاری دارد.

«احسان الشمری»، رئیس مرکز اندیشه سیاسی در بغداد، معتقد است که وضع تحریم‌های جدید آن هم در شرایط فعلی اقدامی ازجانب امریکا دربرابر برخی گروه‌هاست که می‌خواهند حضور و قدرت خود در صحنه سیاسی عراق را به اثبات برسانند.

او این اقدام امریکا را گامی در مسیر تلاش‌های امریکا برای کاهش نفوذ ایران در عراق می‌داند و می‌افزاید که امریکا به اقدامات خود برای دور کردن متحدان ایران از مراکز تصمیم‌گیری در عراق ادامه می دهد.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۲۸ مارس ۲۰۲۰