آمریکا می‌گوید کرونا نتوانسته توان این کشور برای پاسخ به هر تهدید نظامی را کاهش دهد

فاکس نیوز به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا از آمادگی کامل نیروهای نظامی این کشور در میانه بحران کرونا خبر داده است. این رسانه در گزارش خود به نقل از مقام‌های ارشد نیروی هوایی آمریکا نوشته که بمب‌افکن‌های بی-۲ و موشک های هسته‌ای قاره‌پیمای آمریکا به رغم چالش‌هایی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، کاملاً آماده‌اند تا از منافع این کشور در یک جنگ بزرگ و فراگیر دفاع کنند.

ژنرال «تیم ری»، یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی می‌گوید: «ما اقدامات لازم را برای اطمینان از اینکه بمب‌افکن‌ها و موشک‌های قاره‌پیمایمان آماده هستند و می‌توانند در هر زمان به هر نقطه‌ای برسند، انجام داده‌ایم.»

فاکس نیوز در ادامه گزارش داده که خدمه زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا نیز گرچه فاصله‌گذاری و قرنطینه را انجام داده‌اند ولی این اقدامات به نحوی برنامه‌ریزی و مدیریت شده‌اند که بر توان این مجموعه ها برای عملیاتی کردن فرمان های نظامی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأثیری نداشته باشد.

بمب‌های هسته‌ای و موشک‌های قاره‌پیمای آمریکا در سیلوهای حفاظت‌شده در غرب این کشور از جمله در ایالت های مونتانا و وایومینگ نگهداری می شوند. نیروی هوایی آمریکا از فرماندهان این زرادخانه‌ها خواسته تحت هر شرایطی آمادگی کامل خود را حفظ کنند.

به نظر می رسد انتشار اخبار در مورد آمادگی کامل نیروی نظامی آمریکا برای مقابله با هر وضعیت جنگی محتمل، برای انتقال این پیام به متحدان و رقبای آمریکا است که کرونا نتوانسته تمرکز این کشور را از قدرت نظامیاش منحرف کند.

به تازگی و در ماه مارس، نیروی هوایی آمریکا یک گروه از بمب‌افکن‌های بی-۲ خود را برای پشتیبانی از فرماندهی نظامی آمریکا در خاک اروپا، به پرتغال اعزام کرده است.

منبع: سایت بریتانیائی ایندیپندنت به زبان فارسی، ۳۰ آوریل ۲۰۲۰