آمریکا “تاجر ایرانی-عراقی” را به اتهام همکاری با نیروی قدس سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود گفته است که این فرد به نام «امیر دیانت» سال‌هاست که از عملیات قاچاق نیروهای قدس سپاه پاسداران حمایت می‌کند، از جمله قاچاق اسلحه و انتقال و قاچاق موشک از ایران به یمن. این فرد به نام «امیر عبدالعزیز جعفر المثاجی» نیز شناخته شده است.

بر اساس این تحریم‌ها، تمام دارایی‌های امیر دیانت و شرکت او موسوم به «Taif Mining Services» در ایالات متحده مسدود خواهند شد. وزارت خزانه‌داری می‌گوید که نیروی قدس عملیات خود را زیر پوشش فعالیت‌های امیر دیانت و شرکت او اجرا می‌کند.

علاوه بر اینکه وزارت خزانه‌داری امیر دیانت را در لیست سیاه خود قرار داده، دادستانی ایالات متحده در منطقه کلمبیا نیز علیه این فرد و یکی از شرکای او به جرم نقض تحریم‌ها و نقض قانون پول‌شویی اعلام جرم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود تأکید می‌کند که امیر دیانت و شرکت او در همکاری با نیروی قدس سپاه در تلاش برای «بی‌ثبات‌سازی منطقه» هستند. در بیانیه وزارت خزانه‌داری به دو تحریم دیگر آمریکا در ماه‌های گذشته اشاره شده است: تحریم یک شبکه حمل و نقل و کشتیرانی نیروی قدس در ماه دسامبر ۲۰۱۹ و تحریم ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با نیروی قدس در ایران و عراق در ماه آوریل سال جاری.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود می‌نویسد: «رژیم ایران و حامیانش ترجیح می‌دهند به جای تلاش برای سلامت و سعادت مردم ایران، سازمان‌های بین‌المللی تروریستی را تأمین مالی کنند.»

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱ می ۲۰۲۰