شليک به خودی ها ادامه دارد!

يک خبر و چند تفسير نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد که در جریان «حادثه ای» برای شناور «کنارک» در محدوده آب های بندر جاسک ۱۹ نفر کشته و ۱۵ تن زخمی شدند. ارتش ایران پیش از این خبر شلیک به ناوچه «کنارک» در محدوده آب‌های بندر جاسک را تایید کرده بود. گفته می‌شود که شلیک به این شناور از سوی ناو جماران انجام شده است.

نیروی دریایی ارتش ایران: در حادثه برای شناور «کنارک» ۱۹ نفر کشته شدند*

نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد که در جریان «حادثه ای» برای شناور «کنارک» در محدوده آب های بندر جاسک ۱۹ نفر کشته و ۱۵ تن زخمی شدند.

ارتش ایران پیش از این خبر شلیک به ناوچه «کنارک» در محدوده آب‌های بندر جاسک را تایید کرده بود. گفته می‌شود که شلیک به این شناور از سوی ناو جماران انجام شده است.

با این حال روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد که شناور «کنارک» دچار «حادثه» شده است. بنا به اعلام نیروی دریایی ارتش ایران ۱۵ مجروح این «حادثه» در وضعیت «مناسبی» به سر می‌برند. این نیرو همچنین خواستار پرهیز از «گمانه زنی» در مورد علت این رویداد شده است.

بندر جاسک در دریای عمان و در حد فاصل تنگه هرمز و چابهار قرار دارد و این حادثه در زمانی روی داده که در پی افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس، تمرینات نظامی نیروهای ایرانی در آبهای جنوبی ایران بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، این حادثه عصر یکشنبه و «در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش» روی داده است.

پیش از این مهران امینی‌فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر درباره زخمی ها اعلام کرده بود که در مجموع ۱۶ نفر به یکی از بیمارستان‌های چابهار منتقل شده‌اند.

ایرنا به نقل از او گزارش داده بود که از این تعداد یک نفر فوت و سه نفر بصورت سرپایی درمان شده است، ۲ نفر در مراقبت‌های ویژه بستری، یک نفر جراحی شده و در مجموع ۱۲ نفر بستری هستند.

هنور دلیل وقوع این حادثه روشن نیست و ارتش می‌گوید «ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است». بنا به اعلام ارتش ایران شناور «کنارک» برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

ناوچه موشک‌انداز کنارک، کلاس هندیجان، ساخت کشور هلند است و از مجموعه تسلیحاتی محسوب می‌شود که پیش از انقلاب ۵۷ خریداری شده‌اند. اگرچه این ناوچه‌ها عمدتا وظیفه تدارک و پشتیبانی را برعهده دارند اما برخی از آنها در سال‌های اخیر به تسلیحاتی همچون موشک کروز یا توپ ۲۰ میلیمتری اورلیکن نیز مجهز شده و به وظیفه گشت‌زنی در آبهای جنوبی ایران گمارده شده‌اند.

ناوچه‌ای که به نظر می رسد در این حادثه هدف قرار گرفته است، در مهر ۱۳۹۷ پس از به روز رسانی به ناوگان دریایی آبهای جنوبی ایران ملحق شد. گفته می‌شود که این ناوچه به ۴ لانچر موشک کروز تجهیز بود و توانایی مین‌ریزی و حمل آب با ظرفیت ۴۰ تن و پذیرش بار تا سقف ۴۰ تن بر روی عرشه را داشت.

گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که ناوچه کنارک در زمان بروز حادثه نزدیک به ۴۰ سرنشین داشته است.

گزارش ها در مورد شلیک «اشتباهی» به ناوچه «کنارک» در حالی منتشر می شود که کمتر از شش ماه پیش یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی اوکراین پس از برخاستن از فرودگاه تهران با شلیک موشک پدافند هوایی سپاه ساقط شد. در حادثه سرنگونی آن هواپیما همه ۱۷۶ سرنشین آن پرواز جان باختند. ستاد کل نیروهای مسلح ایران پس از چند روز شلیک موشک به این هواپیمای مسافربری را تائید کرد. این نهاد دلیل آن حادثه را که همزمان با تنش ها بین ایران و آمریکا پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروس قدس سپاه پاسداران روی داد «خطای انسانی» اعلام کرد.

این همه بی لیاقتی، هرگز ندیده ملتی**

اتفاقات در ایران زیر سایه آخوندها آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که بسیاری از خبرها تحت الشعاع خبر بعدی قرار می‌گیرد. هنوز پرونده شلیک چند موشک به هواپیمای مسافربری در ذهن و خاطر مردم ایران و جهان بسته نشده که این بار شلیک موشک به ناوچه خودی و کشته و زحمی شدن ده‌ها تن از پرسنل نیروی دریایی در صدر اخبار قرار گرفت.

شما خودتان را جای یک غیر ایرانی در گوشه ای از جهان بگذارید. وقتی کسی این خبرها را می‌شنود چه قضاوتی در مورد ایران و حاکمیت بی‌عرضه آن می‌کند؟

واقعیت قضیه این است که مشکل حاکمان فعلی ایران مشکل بنیادی و ذاتی است. فرهنگ مسلط آخوندی در همه ارکان کشور مبتنی بر باورهای هزار و چهارصد سال و خرافات و توهمات است. اصولا آخوندها نسبت به جهان غیر مسلمان و جهان غیر شیعه دیدگاهی خصمانه دارند و فرهنگ و باورهای انها را استکباری و در حالت خوشبینانه غیر ضروری می‌دانند.

مثلا استانداردهای ایمنی را چون کشورهای غربی تبیین کرده‌اند آخوندها و فرهنگ مسلط آنها در ارتش یا در بیمارستانها ویا در صنایع موشکی سپاه و حتی در بیمارستانهای ایران جدی گرفته نمی‌شود. اگر می بینید ساختمان پلاسکو در جلوی چشمان مان فرو ریخت بخاطر نبود فرهنگ التزام به استانداردهای جهانی ایمنی است.

مشکل بعدی مسئله آموزش است. از آنجا که آخوندها با جهان غرب سر جنگ دارند،  مجبورند برای تربیت و آموزش پرسنل نظامی خود از کشورهایی همچون روسیه، چین و کره شمالی استفاده کنند که اینها خودشان صاحب تکنولوژی نیستند و جان انسانها در این کشورها کاملا بی ارزش است. درنتیجه پرسنلی که در کشورهای کره شمالی یا روسیه دوره آموزشی می بیند چیزی از استانداردهای ایمنی یاد نمی‌گیرد.

از «صرفا جهت اطلاع»

مشکل سوم در نظام جمهوری اسلامی این است که افراد بر اساس تخصص و مهارت و هوش و استعداد و کارایی رشد نمی کنند بلکه براساس التزام عملی به اسلام و رهبری و ولایت فقیه و اینجور مزخرفات به مراتب بالا می رسند. این است که شما می بینید طرف معاون وزیر بهداشت است ولی وقتی حرف از اهمیت قرنطینه در برابر اپیدمی ویروس کرونا میزند شما را به تعجب و شگفتی می اندازد که اینها چقدر بیسوادند.

بعید نیست فرمانده ناو جماران یک طلبه ای باشد که با سفارش امام جمعه بندرعباس به این پست گمارده شده و یا یک مداح اهل بیت است که خوب بلد است دعای زیارت عاشورا بخواند.

خب، نتیجه اینجور مملکت داری این است که هر روز شاهد چنین اتفاقات مرگبار و تلخ باشیم.

نیروی دریایی دست و پا چلفتی***

هشدار: ویدئوی زیر حاوی صحنه‌های دردناک از زخمی‌هاست که به چابهار منتقل شده‌اند

*برگرفته از سایت «یورونیوز فارسی»

**برگرفته از سایت «مشروطه»

***برگرفته از سایت «مشروطه»

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ – May 11th, 2020