حریرچی: لیگ فوتبال احتمالا برگزار نخواهد شد

معاون وزارت بهداشت گفته بر اساس پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی احتمالا اوضاع کرونا در پاییز و زمستان بدتر خواهد بود و بر این اساس، اگر با معیارهای علمی، امروز لیگ فوتبال برگزار نمی‌شود، پاییز و زمستان هم برگزار نمی‌شود و در این صورت، لیگ‌های بعدی نیز در موعد مقرر خود برگزار نمی‌شوند.

ایرج حریرچی در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه حدود ۲۸۲ هزار مرکز ورزشی وجود دارد که تعداد قابل توجهی معیشت خود را با کار در آن می‌گذرانند، درباره تعطیلی باشگاه‌های ورزشی گفته: «ما این مسائل را درک می‌کنیم اما مجبور هستیم کاری کنیم که اولا چرخ ویروس نچرخد، ثانیا چرخ اقتصاد مردم در حرکت باشد. ولی اگر در یک مرکز بدنسازی اتفاقی بیفتد که مراجعین و کارکنان دچار آلودگی شوند و ما مجبور شویم تعطیلی‌ها را به مدت طولانی تر اعمال کنیم، به قول سازمان بهداشت جهانی اولین تبعات بازگشایی‌های زودرس بر خود اقتصاد خواهد بود و نه بر سلامتی؛ بنابراین ما احتیاط‌های لازم را مدنظر قرار می‌دهیم.» حریرچی گفته در بسیاری از مراکز ورزشی بدن‌سازی استانداردهای لازم وجود ندارد، در حالی که این مراکز تراکم جمعیتی بالایی نیز دارند.

به گفته معاون وزیر بهداشت کنار هم بودن وسایل متعدد ورزشی، رختکن‌های کوچک، دوش کوچک، عدم دسترسی به تهویه مناسب و … می‌تواند سبب انتقال ویروس کرونا به ویژه هنگام ورزشهای هوازی باشد.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۱۶ می ۲۰۲۰