االحاق مناطقی از کرانه باختری به اسرائیل ممکن است چند روز یا هفته به تعویق بیافتد

«زئیف الکین»، وزیر آموزش عالی و سرپرست منابع آبی اسرائیل و از رهبران حزب لیکود اعلام کرد که دولت اسرائیل ممکن است موعد الحاق مناطقی از کرانه باختری را به تعویق بیاندازد، این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل موعد آن را ابتدای ماه ژوئیه اعلام کرده بود.

وزیر آموزش عالی و منابع آبی اسرائیل در گفتگویی با رادیو ارتش اسرائیل گفت: «الحاق مناطقی از کرانه باختری و اعمال حاکمیت اسرائیل بر این مناطق ممکن است چند روز یا هفته به تعویق بیافتد.»

الکین اشاره کرد مساحتی که از کرانه باختری الحاق خواهد شد، به ۳۰ درصد از مساحت کلی کرانه باختری می رسد.

وی علت این تاخیر احتمالی در الحاق مناطقی از کرانه باختری را تاخیر در تشکیل کمیته ای برای ترسیم نقشه جدید دانست و گفت که از آنجایی که اطلاع دارد اسرائیل در حال تهیه نقشه است و ممکن است این عملیات مدتی طول بکشد.

بنا به گزارس سایت اسرائیلی «i24News» تاکنون مذاکراتی مهمی میان مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل در خصوص موضوع الحاق مناطقی از کرانه باختری صورت نگرفته و هنوز ارتش اسرائیل جدول زمانی یا نقشه و دستوری در خصوص این موضوع دریافت نکرده است.

اسرائیل قصد دارد برخی مناطق در کرانه باختری از جمله منطقه استراتژیک غور اردن که ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد را در میان مخالفت های فلسطینیان و گروه های بین المللی به اسراییل ملحق کند.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۱ ژوئن ۲۰۲۰