دادستان مرگ جورج فلوید را «قتل عمد» تلقی کرد و ماموران پلیس را به ارتکاب این جنایت متهم ساخت

دادستان کل مینیاپولیس مرگ جورج فلوید را «قتل درجۀ دو» ارزیابی کرد و مامور پلیسی را که رفتار خشونت بار او هنگام دستگیری این شهروند سیاه پوست به از دست دادن جان وی منجر شده بود، به ارتکاب جنایت متهم ساخت. قتل درجۀ دو در حقوق آمریکا «قتل عمد بدون تصمیم و ارادۀ قبلی» است. سه مامور دیگر پلیس به همدستی در ارتکاب «قتل عمد» متهم شدند.

سناتور ایالت مینیاپولیس اعلام کرد که دادستان کل این ایالت «دِرِک شووین» مامور پلیسی را که هنگام دستگیری جورج فلوید شهروند ٤۶ ساله، با فشردن زانوی خود بر گردن او موجب درگذشت وی شده بود، رسماً به ارتکاب «قتل عمد» متهم کرده است. بگفتۀ او سه ماموری دیگری که در این دستگیری شرکت داشته‌اند نیز به «همدستی در ارتکاب این قتل» متهم شدند. خانم امی کلوبوشار، سناتور مینیاپولیس، این تصمیم کیت اِلیسون، دادستان کل را «گام پُراهمیت دیگری برای عدالت» توصیف کرد. وکیل خانوادۀ فلوید از تشدید اتهامات علیۀ ماموران پلیس ابراز خرسندی کرد. جورج فلوید روز ٢۵ ماه مه در حالی‌که فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» بر اثر خفگی درگذشت.

منبع: برگرفته از سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۴ ژوئن ۲۰۲۰
تصویر: در بسیاری از شهرهای ایالات متحدۀ آمریکا ماموران پلیس در کنار و همانند تظاهرکنندگان بر زمین زانو زدند و با آنان ابراز همبستگی کردند. در این تصویر گارد ملی در لس آنجلس در کنار تظاهرکنندگان دیده می‌شود