مخالفان مذاکره با آمریکا، “صلح امام حسن” را فراموش کرده اند: مذاکره «سم» است،

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ برای مذاکره با مقامات رژیم جمهوری اسلامی می‌گوید: «روز سوم نوامبر، (روز برگزاری انتخابات ریاستجمهوری آمریکا) کارَت تمام خواهد شد و ما این را می‌دانیم. برای همین باید بیش از آنچه اوباما داد، پیشنهاد بدهی!». حسام‌الدین آشنا، این اظهارات را در حساب کاربری جدید خود در توییتر منتشر کرده است. حساب کاربری مشاور رییس‌جمهوری رژیم اسلامی، پیش از این، از سوی توییتر بسته شده بود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس رژیم اسلامی ایران، هم در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به اظهارنظر اخیر دونالد ترامپ، در پی یک آیه‌ی قرآنی، بدون نام بردن از فرد یا کشوری خاص، به ترجمه آیه قرآنی بسنده کرده و نوشت: مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به کافران پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجۀ اعمالتان (مقاومت) را بی‌کم‌وکاست به شما می‌دهد.

مذاکره با آمریکا سم است
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز به پیشنهاد دونالد ترامپ واکنش منفی نشان داد و شرایط اعتراضی کنونی در آمریکا به مرگ جورج فلوید، شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار توسط یک مامور پلیس، را به «باتلاق فعلی» برای دولت آمریکا تشبیه کرده و مذاکره با آمریکا را در هر شرایط «سم» عنوان کرد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در اردیبهشت سال گذشته، مذاکره را «سم» دانسته و گفته بود: «مذاکره با آمریکا سم مضاعف است».

پیش‌نمایش(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

محسن رضایی در این پیام در واکنش به پیشنهاد رییس‌جمهوری آمریکا نوشته است: «ترامپ گفته است که اکنون بیایید با من مذاکره کنید. شما از باتلاق خودساخته هم که بیرون بیایید مذاکره باشما سم است. فعلا که در باتلاق هستید».

محسن پیرهادی، نماینده مجلس یازدهم و مدیرمسئول روزنامه رسالت، هم در حساب کاربری خود در توییتر، خطاب به حامیان مذاکره با آمریکا هشدار داده که کسی با «قاتل حاج قاسم» (سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس که توسط نیروهای آمریکایی کشته شد)، مذاکره نمی‌کند.

محسن پیرهادی که با قرار گرفتن در فهرست محمدباقر قالیباف به مجلس راه یافته است، در ادامه واکنش خود به پیشنهاد دونالد ترامپ آورده است: «یادمان نمی‌رود با آمریکا پدرکشتگی داریم. اگر آمریکا لااله الا الله هم بگوید ما قبول نداریم چه به رسد به حالا که دست از فساد و خون‌ریزی برنمی‌دارد».

منبع: رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۶ ژوئن ۲۰۲۰