استقرار نیروهای ارتش ترکیه در استان دهوک عراق و کنترل ۶۰ روستا

ارتش ترکیه امروز جمعه با انجام عملیات هلی برد کنترل ارتفاعات «خامتیر» در شمال شرق شهر زاخو در استان دهوک را به دست گرفته و با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) درگیر شدند.

ارتش ترکیه با انجام عملیات هلی برد به واسطه بالگرد نیروهای نظامی خود را در ارتفاعات استان دهوک مستقر کرد و کنترل تعدادی از روستاها را به دست گرفت.

به گزارش شبکه خبری «رووداو»، ارتش ترکیه و نیروهای حزب کارگران کردستان در روستای شرانش ناحیه درکاری در شمال شرقی زاخو درگیر شدند. به گزارش این شبکه نیروهای ارتش ترکیه توسط توپخانه ارتش و جنگنده های خود حمایت می شدند و بر فراز منطقه عملیات پرواز کردند.

در همین راستا «زیرفان موسی»، مدیر ناحیه درکاری گفت که از صبح امروز تاکنون نیروهای ارتش ترکیه کنترل ارتفاعات کوهستان خامتیر و نزدیک به ۶۰ روستا را به دست گرفتند.

پیش از این در روز گذشته جنگنده های ترکیه منطقه ای گردشگری در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را بمباران کردند که منجر به جان باختن ۳ نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر شد.

ترکیه با وجود اعتراضات و مخالفت های دولت عراق، به بهانه مبارزه با گروه‌های کرد مخالف آنکارا با نقض حریم هوایی و حاکمیت ملی عراق به‌طور متناوب مناطق شمالی این کشور را هدف حمله قرار می‌دهد.

آخرین عملیات های ترکیه چنگال عقاب و پنجه ببر بود که با بی توجهی به مخالفت مقامات عراق و احضار سفیر خود در بغداد انجام شد. حزب کارگران کردستان ترکیه بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می کند.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰