وقوع یک “حادثه” در تأسیسات اتمی نطنز

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم ایران، خبر داد که بامداد امروز پنجشنبه دوازدهم تیر ماه حادثه ای در یکی از ساختمان های در دست احداث تأسیسات اتمی نطنز روی داده بی آنکه تلفات جانی به بار آورد.

بهروز کمالوندی توضیحی دربارۀ ماهیت این حادثه نداده است. او گفته است که حادثۀ امروز به تأسیسات اتمی نطنز و فعالیت های جاری آن لطمه ای وارد نیاورده است.

این دومین “حادثه” طی یک هفتۀ اخیر در تأسیسات اتمی و نظامی ایران به شمار می رود. هفتۀ گذشته انفجاری مهیب در تأسیسات نظامی پارچین روی داد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از آن نیز به عنوان “حادثه” ای که در نتیجۀ نشست گاز روی داد، یاد کردند.

منابع اسرائیلی با استناد به تصاویر ماهواره ای “حادثۀ پارچین” را انفجار انبار زیرزمینی موشک های جمهوری اسلامی ایران خواندند.

پس از خروج آمریکا از برجام، ایران نیز تعهدات خود را نیز نسبت به این توافق تدریجاً کاهش داده به طوری که ذخیرۀ اورانیوم غنی شدۀ این کشور از حد تعیین شده در برجام بمراتب فراتر رفته است.

اسرائیل و آمریکا جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند که فعالیت های اتمی خود را برای دست‌یابی به سلاح اتمی از سر گرفته است و آماده اند ولو با اتخاذ تدابیر نظامی از دست‌یابی تهران به سلاح اتمی جلوگیری کنند.

منبع سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۲ ژوئیه ۲۰۲۰