سرنوشت مبهم لیگ برتر فوتبال ایران؛ تست کرونای ۸ عضو باشگاه استقلال مثبت شد

اوج‌گیری دوباره شتاب ابتلا به کرونا در ایران برگزاری مسابقات ورزشی از جمله رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در این کشور را که به تازگی از سرگرفته شده با تهدیدهای جدی روبرو کرده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش روز شنبه در پی انتشار خبرهایی مبنی بر ابتلای چند بازیکن دو تیم لیگ برتر به ویروس کرونا اعلام کرد که تصمیم نهایی برای ادامه رقابت‌های فوتبال را سازمان لیگ اتخاذ خواهد کرد. ستاد مبارزه با کرونا در ورزش همچنین پس از دوره جدید اوج‌گیری انتشار ویروس کرونا در بسیاری از استان‌های ایران، فعالیت ورزشی در شهرهای قرمز را ممنوع اعلام کرده است.

فرهاد مرادی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در گفتگو با رسانه‌های داخلی مثبت بودن تست کرونای ۱۰ عضو باشگاه فولاد خوزستان و ۸ عضو باشگاه استقلال تهران را مورد تایید قرار داده است. این در حالی‌است که تیم فولاد روز جمعه از مثبت بودن تست کرونای ۶ بازیکن خود خبر داده و خواستار توقف مسابقات لیگ برتر شده بود.

باشگاه استقلال که بر سر کسب سهمیه حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا با فولاد رقابت تنگاتنگ دارد و اینک با یک امتیاز اختلاف پایین‌تر از فولاد در رده پنجم جدول رقابت‌ها است، پیشتر با درخواست تعطیلی لیگ از سوی فولاد مخالفت کرده بود.

مسئولان باشگاه استقلال اما خود اینک درگیر بحران کرونا شده و تایید کرده‌اند که دست‌کم پنج نفر از بازیکنان این تیم حامل ویروس کرونا هستند.

برخی از خبرگزاری‌های داخلی از چهار بازیکن تیم استقلال با نام‌های وریا غفوری، فرشید باقری، داریوش شجاعیان و مسعود ریگی یاد کرده و یادآور شده‌اند که تست کرونای این افراد مثبت است و نمی‌توانند تیم خود را در دیدار روز یکشنبه مقابل پارس جنوبی جم همراهی کنند.

دیدار دو تیم استقلال و پارس جنوبی روز یکشنبه در ورزشگاه جم انجام می‌شود. نتیجه این دیدار برای آبی‌پوشان که کسب سهمیه را نیز با توجه به نتایج ضعیف اخیر در خطر می‌بینند، بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به مقرارت تعیین شده از سوی سازمان لیگ و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، شرایط پیش آمده برای تیم استقلال ممکن است سبب لغو دیدار روز یکشنبه این تیم مقابل پارس جنوبی شود. به گفته دبیر ستاد مبارزه با کرونا، در صورتی که نمونه ۲۵ درصد اعضای تیم مثبت باشد در این صورت سازمان لیگ تصمیم می‌گیرد که کل تیم به قرنطینه برود یا همان بازیکنانی که نمونه‌شان مثبت شده قرنطینه شوند.

رقابت‌های لیگ برتر در حالی پس از یک وقفه طولانی مدت به دلیل شیوع کرونا از اوایل تیر ماه از سر گرفته شد که بسیاری از مسئولان و سرمربیان تیم‌های باشگاهی با شروع مجدد مسابقات مخالف بودند و نسبت به خطرهای پیش رو برای سلامتی بازیکنان هشدار داده بودند.

امیر قلعه‌نویی روز شنبه در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان با سایپا نسبت به مثبت شدن تست بازیکنان دیگر تیم‌ها ابراز نگرانی کرده و خواستار توجه مسئولان برگزاری مسابقات به این موضوع شده بود.

منبع: سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۴ ژوئیه ۲۰۲۰