مردی در شهرستان خوی دختر ۱۱ ساله‌اش را به بهانه «بلندکردن صدای تلویزیون» خفه کرد

در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی، یک دختر ۱۱ ساله به نام حدیث به‌دست پدرش به قتل رسید. این مرد در اعترافات خود گفته که دخترش را به خاطر «بلند کردن صدای تلویزیون» خفه کرده است. مادر این دختر می‌گوید شوهرش با آگاهی از عدم اجرای مجازات قصاص برای فرزندکشی، مرتکب این قتل شده است.

براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران ، جسد حدیث توسط رحیمه فیضی، مادرش پیدا شده که بلافاصله او را به بیمارستان برده. اما حدیث پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده بود. پلیس علت مرگ او را خفگی اعلام کرده است. پدر حدیث که نام او در این گزارش حسین الف ذکر شده است، پس از ظن پلیس و تحقیقات از او، به قتل دخترش اعتراف می‌کند.

به گفته بشیر کریم‌خانی، وکیل پایه‌یک دادگستری که وکالت این پرونده را بر عهده دارد، حسین الف در برگه اعترافات خود توضیح داده که جان دخترش را به خاطر «بلند کردن صدای تلویزیون» گرفته است. او گفته: «وقتی در خانه بوده، دخترش صدای تلویزیون را خیلی بلند می‌کند و همین موضوع هم باعث می‌شود عصبانی شود و برای لحظاتی کنترل خودش را از دست بدهد. در نهایت گفته شده با کمربند و مانتو، دخترش را خفه کرده است».

رحیمه فیضی که خواهان اشد مجازات برای همسرش است اما می‌گوید حسین الف او و دخترش را مانعی برای رابطه خارج از ازدواج خود می‌دیده و به همین‌خاطر پیش از این نیز بارها او و حدیث را به مرگ تهدید کرده بوده یا در نوشیدنی او مواد مخدر ریخته است. مادر حدیث گفته: «این مرد همیشه در دعواها تهدید می‌کرد و می‌گفت بالاخره یک روز تو را می‌کشم. یک بار هم دخترم تعریف کرد که با دخترعمه‌اش در خانه بوده که پدرش سراغش می‌رود و خواسته خفه‌اش کند و وقتی دخترم اعتراض می‌کند دستش را برمی‌دارد و می‌گوید: شوخی کردم».

حسین الف در دادگاه به این مسئله اذعان کرد که پیش از این حادثه، از همسایه درباره جرم کارش هم پرسیده و فهمیده بود که اگر دخترش را بکشد، دیگر قصاصی بر گردنش نیست. مادر حدیث می‌گوید شوهرش همیشه به او می‌گفته اگر تو را بکشم قصاص می‌شوم، اما فهمیده بوده که با قتل دخترش قصاصی در انتظارش نیست.

منبع: برگرفته از سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند) ۵ ژوئیه ۲۰۲۰