آتش سوزی هولناک در یک کشتی نظامی آمریکا، حداقل ٢١ نفر زخمی شدند

در پی یک انفجار، ناو آمریکایی “بونهوم ریچارد” در پایگاه دریایی کالیفرنیا طعمه آتش سوزی بزرگی شده است. این کشتی نظامی آمریکایی همچنان در آتش می سوزد و تلاش گسترده نیروهای آتش نشانی تا کنون نتوانسته آتش سوزی در این ناو را مهار کند. بر اساس آخرین گزارش ها در این آتش سوزی حداقل ٢١ نفر(۱۷ ملوان و ٤ غیرنظامی ) زخمی شده اند.

کانال های تلویزیونی آمریکایی کشتی تهاجمی دوزیست آبی-خاکی “یو اس اس بونهوم ریچارد USS Bonhomme Richard ” را نشان می دهند که دود عظیمی از آن به سوی آسمان می رود و در اطراف، قایق های آتش نشانی با توپ های آبی با آتش می جنگند. کالین استول، رئیس آتش نشانی سان دیگو، به “سی ان ان” گفت: «آتش سوزی می تواند طی روزها ادامه یابد و تمام این کشتی می تواند “تا سطح آب” بسوزد.»

این ناو آمریکایی که برای تعمیر و نگهداری در پایگاه دریایی سن دیگو، در کالیفرنیا پهلو گرفته بود، دیروز در پی یک انفجار که علت آن هنوز ناشناخته است، دچار حریق شد. در هنگام سانحه ١٦٠ ملوان در این کشتی بودند که ١٧ نفرآنان زخمی شده اند.

مایک رانی Mike Raney, سخنگوی ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام، اعلام کرد، ۲۱ نفر روز یکشنبه بر اثر انفجار و آتش سوزی در یک کشتی در پایگاه دریایی سن دیه گو زخمی شدند. مایک رانی افزود، آتش سوزی مدت کوتاهی پیش از ساعت ۹ صبح به وقت محلی در ناو یو اس اس بونهوم ریچارد گزارش شد که حدود ۱۶۰ ملوان و افسر زمان حادثه در کشتی بودند.

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۱۳ ژ.ئیه ۲۰۲۰
تصویر: ناو آمریکایی که برای تعمیر و نگهداری در پایگاه دریایی سن دیگو، در کالیفرنیا پهلو گرفته بود