بلاتکلیفی و معوقات مزدی کارگران کارخانه کاشی اصفهان، آذرآب و هپکوی اراک

کارگران کارخانه کاشی اصفهان از معوقات مزدی و بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود خبر دادند. این کارگران که به طور میانگین ۱۷ تا ۲۵ سال سابقه کار دارند؛ علاوه بر مطالبات پرداخت نشده طی سال های گذشته، حقوق سه ماه نخست سال‌جاری را نیز طلبکار هستند. همچنین در خبری دیگر نماینده مردم اراک از عدم پرداخت ۲ ماه حقوق معوقه کارگران آذرآب و هپکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران کارخانه کاشی اصفهان از معوقات مزدی و بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود خبر دادند.

کارگران در این خصوص اعلام کردند: “ما کارگران کارخانه کاشی اصفهان چند سال مطالبه پرداخت نشده داریم و به‌رغم مطالبات پیشین، حقوق سه ماه نخست سال‌جاری را نیز طلب‌کاریم”. آنها افزودند: “تعدادی از همکاران ما به صورت خودخواسته محل کار خود را رها کرده یا به مرور بازنشسته شده‌اند بطوری که هم‌اکنون تعداد کارگران کارخانه به حدود ۴۰۰ نفر رسیده است”.

کارگران این کارخانه عمده مشکل کارخانه کاشی اصفهان را مشکلات مدیریتی و مالکیتی عنوان کرده و گفتند: “کارخانه کاشی اصفهان بار نخست بین سال‌های ۸۸ تا ۹۳ به بخش خصوصی واگذار شد. سال ۹۴ مالک کارخانه تغییر کرد و در نهایت سال ۹۷ شاهد ورود یک سرمایه‌گذار دیگر بودیم که همزمان با ورود او بخشی از معوقات مزدی کارگران پرداخت شد اما مابقی مطالبات همچنان پرداخت نشده باقیمانده است”. آنها ادامه دادند: ” هر یک از ما کارگران به‌صورت میانگین ۱۷ تا ۲۵ سال سابقه کار داریم اما استمرار وضعیت فعلی کارخانه نگرانی ما را بیش از حد کرده است”.

این کارگران با اشاره به پیگیری وضعیت خود از سوی مسئولان مختلف استانی اظهار داشتند: “تاکنون وعده‌های زیادی از طرف مسئولان به ما داده شده اما نتیجه‌ا‌ی مبنی بر متقاعد کردن کارفرما برای پرداخت حقوق کارگران به دست نیامده است”.

معوقات مزدی کارگران آذرآب و هپکو
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک از عدم پرداخت ۲ ماه حقوق معوقه کارگران کارگران آذرآب و هپکو خبر داد. وی افزود: “متاسفانه شرکت هپکو عملا کاری ندارد و تعطیل است شرکت آذرآب هم با ظرفیت محدود کار می‌کند”.

منبع: سایت هرانا، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۴ تیر ۱۳۹۸