جسد “قاضی منصوری” از رومانی به تهران رسید

رییس سازمان پزشکی قانونی ایران می‌گوید: «جسد متهم منصوری ساعت ۵ و نیم صبح بامداد امروز به پزشکی قانونی تحویل و به محض تحویل آن، اقدامات لازم علمی و آزمایشگاهی شروع شده است».

قاضی منصوری متهم ردیف نهم پرونده فساد در قوه قضاییه جمهوری اسلامی بود که در کشور رومانی و در یک هتل به طرز مشکوکی کشته شد. پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی زیادی درباره چگونگی مرگ این قاضی متواری مطرح شده بود. از امکان خودکشی گرفته تا قتل به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران.

در گزارش پزشکی قانونی آمده است: «با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت پذیرفته مشخص شد اولاً بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقای غلامرضا منصوری می‌باشد ثانیاً بررسی ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط نموده است چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه ( کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) با تصویر برداری روئیت شد».

در این بیانیه آمده است که «در ادامه نمونه‌های سم شناسی و آسیب شناسی اخذ گردید و جهت احراز هویت علمی نمونه DNA از جسد اخذ تا با حضور اولیاء دم تطبیق نمایی شود».

از سوی دیگر برادر غلامرضا منصوری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا جسد برادرش به کشور بازگشته یا خیر گفته است: «تاکنون چیزی به ما اعلام نکرده‌اند».

به گفته برادر قاضی منصوری «پلیس بین‌الملل چند روز پیش تماسی با ما داشتند و قرار شد جلسه‌ای داشته باشیم تا همراه گروهی که از طرف پلیس بین‌الملل برای بررسی موضوع به رومانی می‌رود، ما نیز برویم اما تاکنون هیچ خبری نداریم».

برگرفته از سایت بریتانیائی ایندیپندنت به زبان فارسی، ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۰