ارتش اسرئیل امروز دوشنبه از ناکام گذاشتن عملیات نیروهای حزب‌الله در مرز با لبنان خبر داد

«آویگای ادرعی»، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش اسرائیل عملیات خراب‌کارانه در منطقه جبل روس را ناکام گذاشت و توانست عملیاتی که تیم ۳ الی ۴ نفره حزب الله تلاش داشتند اجرا کنند، با شکست مواجه کند، تیم مذکور تنها چند متر در داخل مرز نفوذ کرده و وارد مناطق تحت کنترل اسرائیل شده بود.»

ادرعی افزود: «به سوی این افراد شلیک و طرح‌شان با شکست رو به رو شد و هیچ یک از نیروهای ما زخمی نشدند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل در پایان اظهار داشت: «از وضعیت نیروهای حزب‌الله اطلاعی نداریم اما به احتمال زیاد شماری از آنها زخمی شده اند. به زودی جاده‌های غیرنظامی در منطقه شمالی بازگشایی می شود و زندگی افراد غیرنظامی به وضعیت عادی باز می‌گردد، روزهای پییچیده و پرتنشی پیش روی ماست.»

شبکه النشرة لبنان هم با اعلام این خبر که ارتش اسرائیل به سمت تیم عملیاتی وابسته به حزب‌الله که سعی داشتند، از مرز بگذرند، تیراندازی کرده‌اند، اظهار داشت: صدای انفجار و حملات توپ‌خانه‌ای از نیم ساعت پیش تاکنون در الجولان و منطقه کفرشوبا به گوش می‌رسد و مناطق مذکور شاهد پرواز بسیار جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادهای اسرائیلی در ارتفاع پایین است.

در همین رابطه، خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع آگاه لبنانی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان عملیاتی علیه ارتش اسرائیل در منطقه مرزی مزارع شبعا انجام داده است.

منابع مذکور تصریح کردند که عملیات حزب الله لبنان در پاسخ به حمله هفته گذشته اسرائیل در سوریه و جان باختن یک عضو این حزب انجام گرفته است.

در همین رابطه، منابع خبری اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل نشستی اضطراری در وزارت دفاع برگزار کرده تا بر سر نحوه واکنش به حمله حزب‌الله تصمیم‌گیری شود.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰