در ادامه نزاع تبهکاران با یکدیگر، داماد وزیر سابق با «گذرنامه جعلی» از ایران فرار کرد

چهاردهمین جلسه رسیدگی به یکی دیگر از پرونده‌های فساد اقتصادی، که این روزها بازار داغی هم دارد، امروز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه برگزار شد. “دادگاهی” که مثلا به پرونده اخلال کلان در نظام اقتصادی از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی رسیدگی کند.

پرونده‌ای بزرگ که البته نام‌های زیادی در آن به گوش می‌رسد که یکی از آنها علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت و معدن و تجارت دولت حسن روحانی است.

پیش از این و با شروع دادگاه‌های این پرونده علی اشرف ریاحی که در پرونده فساد ۶ میلیارد یورویی پتروشیمی به اتهام معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع در جلسات دادگاه حاضر می‌شد، با آغاز دوباره جلسات رسیدگی به این پرونده مشخص شد که همسر و فرزندانش را روانه یکی از کشورهای خارجی کرده، اما خودش به دلیل ممنوع الخروج بودن در داخل کشور متواری شده است.

امروز اما و در چهاردهمین جلسه رسیدگی به این پرونده، مشخص شد که داماد سابق وزیر صنعت و معدن و تجارت، با یک گذرنامه جعلی از کشور فرار کرده است.

“قاضی دادگاه” در بخشی از حرف‌هایش گفت که «علی اشرف ریاحی بخشی از اطلاعات را با اسناد ارائه کرده و با پاسپورت دیگری از کشور فرار کرده است».

به گفته “قاضی دادگاه” «این فرد حتی علیه وزیر سابق که پدرخانمش است مطالبی در راستای تسویه حساب شبنم نعمت زاده در بحث دارویی ارائه کرده و مستنداتی ارائه داده و مستنداتی که ارائه شده از ناحیه شرکا و معاونان شما بوده و مستندات راستی آزمایی شده است».

شبنم نعمت زاده، دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت چند ماه پیش به ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

متهم ردیف اول این پرونده یعنی رضا حمزه‌لو متهم است که نزدیک به ۶۶۰ میلیون یورو ارز به حساب شرکت دنیز در کشور ترکیه که متعلق به مرجان شیخ الاسلامی آل‌آقا، شریک اصلی‌اش بوده، واریز کرده است بخشی از آن را به صورت ارز خارجی به شرکت‌های خود منتقل کرده است.

منبع: سایت بریتانیائی ایندیپندنت به زبان فارسی، ۳ اوت ۲۰۲۰
تصویر: علی اشرفی ریاحی، داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت و معدن و تجارت دولت حسن روحانی