در چند روزهای گذشته دست‌کم ۸ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روزهای گذشته و امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه، جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه در پنجاه و دومین روز از اعتصاب‌شان در مقابل فرمانداری شهر شوش، شماری از معلمان بازنشسته در مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران، گروهی از نیروهای حراست اخراج شده پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در مقابل ساختمان این پالایشگاه، عده ای از کارگران شهرداری بروجرد در مقابل ساختمان شهرداری و سپس در مقابل فرمانداری این شهر، تنی چند از دانش آموختگان حقوق در مقابل ساختمان مجلس در تهران، کارگران شرکت آسفالت طوس دشت آزادگان واقع در استان خوزستان، کارگران فاز ۱۳ پارس جنوبی در کنگان و کارگران پالایشگاه اصفهان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۹، کارگران نیشکر هفت تپه در پنجاه و دومین روز از اعتصابشان با تجمع در مقابل فرمانداری شهر شوش خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند.

معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه های درمانی، عنوان کرده اند.

تجمع فرهنگیان بازنشسته در تهران

به گزارش صدای معلم، امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۹، جمعی از معلمان در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه بندی مشاغل در مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند.

معترضان با سر دادن شعارهایی از جمله «تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم»، خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شدند.

تجمع نیروهای حراست پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

به گزارش خورنا، امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۹، جمعی از نیروهای حراست اخراج شده پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در مقابل ساختمان این پالایشگاه تجمع کردند. ۹۰ تن از این کارگران که از حدود دو الی سه سال پیش در این پالایشگاه مشغول به کار بوده و به تازگی اخراج شده اند، با حضور در این تجمع خواستار برگشت به کار خود شدند.
تجمع کارگران شهرداری بروجرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روز سه شنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران شهرداری بروجرد در مقابل ساختمان شهرداری و سپس در مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند.

یکی از کارگران گفت: “بیش از ۱۰ سال است که در شهرداری مشغول به کار هستم و حالا زمزمه های قرارداد موقت شنیده می شود. وقتی قراردادها مدت معین باشد این احتمال هست که در موعد اتمام زمان، از کار بیکار شویم و این برای مان نگرانی ایجاد کرده است”.

عبدالعلی گیوه کی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در این رابطه گفت: ” ۴۷۰ نفر از کارگران شهرداری بروجرد در این مجموعه فعالیت می کنند که سابقه کاری بین پنج تا ۱۴ سال دارند. قراردادی که روز اول با این کارگران منعقد شده فاقد مدت بوده و طبق قانون اگر پایان قرارداد مشخص نباشد، دائمی تلقی می شود”.

وی افزود: “اخیرا شهرداری برای قسمتی از احکام، مدت تعیین کرده است. اگرچه شهرداری معتقد است قصدش مشخص شدن زمان پرداخت حقوق است و هدف از این کار قرارداد موقت و اخراج کارگران نیست”.

تجمع کارگران شرکت آسفالت طوس دشت آزادگان

به گزارش هرانا، روز دوشنبه ۱۳ مردادماه ۱۳۹۹، کارگران شرکت آسفالت طوس دشت آزادگان واقع در استان خوزستان برای دومین روز متوالی در اعتراض به مشکلات معیشتی و پایین بودن حقوق و دستمزدشان دست از کار کشیده و تجمع کردند.

تجمع دانش آموختگان حقوق در تهران

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۹، گروهی از دانش آموختگان حقوق در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند. معترضان با حضور در این تجمع خواستار حذف ظرفیت از آزمون وکالت شدند.

تجمع کارگران فاز ۱۳ پارس جنوبی در کنگان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، روز سه شنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹، کارگران یکی از شرکت های وابسته به مپنا در فاز ۱۳ پارس جنوبی در کنگان دست از کار کشیده و تجمع کردند. تجمع کنندگان مهمترین دلایل حضور خود در این تجمع که پس از دو ماه مذاکره با مدیران این شرکت به نتیجه نرسیده است را «حذف کارانه نفرات، کاهش ۵۰ درصدی حقوق نسبت به سال ۹۷ و ۹۶، کاهش اضافه کار عملکردی پرسنل، مشخص نبودن وضعیت قرارداد پرسنل و امنیت شغلی و بی نظمی در پرداخت دستمزد» عنوان کردند.

تجمع کارگران پالایشگاه اصفهان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۹، کارگران پالایشگاه اصفهان دست از کار کشیده و تجمع کردند. بر اساس این گزارش، نیروهای حراست ابتدا مانع خروج کارگران اعتصاب کننده از این پالایشگاه شدند اما در نهایت با اصرار کارگران مجبور شدند که راه خروج آنان را باز کنند.

همچنین در این گزارش آمده است که تعدادی از این کارگران به دلیل فیلمبرداری از تجمع، به صورت موقت توسط نیروهای حراست بازداشت شدند.

منبع: سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۶ مرداد ۱۳۹۹