۱۲ زندانی در بند ۸ زندان اوین به کرونا مبتلا و بستری شدند

اتحادیه آزاد کارگران عصر یکشنبه ۱۹ مرداد از مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران، اسماعیل عبدی، عضو کانون صنفی معلمان، امیرسالار داوری، وکیل، مجید آذرپی، محمد داوودی، فریدون احمدی نماینده پیشین زنجان که به دلیل فساد مالی زندانی شده است، و سعید شریفی محکوم به اخلال در نظام ارزی در زندان اوین خبر داد.

براساس این گزارش هویت سایر زندانیانی که به این بیماری مبتلا و بستری شده‌اند «هنوز در دسترس نیست».

منیر عبدی، همسر اسماعیل عبدی در گفتوگو با «امتدادنیوز»، خبر ابتلای همسرش و ۱۱ زندانی دیگر را تایید کرد و گفت: سه‌شنبه هفته گذشته از این زندانیان «تست مخاط، ازمایش خون و ریه گرفته شد و همان زمان فقط اعلام شد که ریه محمد داوودی درگیر شده و در خصوص بقیه اظهار نظری نشد».

به گفته او در حال حاضر محمد داوودی، مجید اذرپی، جعفر عظیم‌زاده، اسماعیل عبدی از جمله ۱۲ زندانی هستند که امروز (یکشنبه) از دیگر زندانیان جدا شده و به بیمارستان داخل اوین منتقل شده‌اند.

همزمان با اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در نامه‌های جداگانه از مسئولان قضایی خواستند برای حفظ سلامت زندانیان آنان را آزاد کنند. این خواسته تا به حال با وجود اعزام بسیاری از زندانیان جرایم غیرسیاسی به مرخصی در قبال زندانیان سیاسی پذیرفته نشده است.

منبع: سایت رادیو زمانه (مستقر در هلند)، ۹ اوت ۲۰۲۰