مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده را، ماموران رژیم به دادسرای اوین بردند

مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده به دادسرای اوین برده شده است. ماموران قضایی حوالی ساعت ۱۱ پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۷ مرداد (۱۷ اوت) با مراجعه به منزل رضا خندان پدر مهراوه، او را به دادسرای اوین بردند.

هنوز دلیل احضار مهراوه خندان به دادسرای اوین روشن نیست. اما او پیش‌تر زمانی که تنها ۱۲ سال داشت از سوی دادسرای اوین بدون داشتن هیچ‌گونه پرونده‌ای، ممنوع الخروج شده بود. چهار سال بعد (۲۰۱۶) هنگامی که مهراوه همراه پدرش برای گرفتن گذرنامه مراجعه کرده بود، به دلیل ممنوع‌الخروج بودن از دادن گذرنامه به وی خودداری شده بود.

در سال‌هایی که نسرین ستوده زندانی بود خانواده او زیر فشار بود. همسرش رضا خندان برای مدتی بازداشت شد و در برابر ملاقات منظم فرزندانش با وی نیز مانعتراشی می‌شد.

نسرین ستوده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد. او با اتهاماتی چون “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، عضویت در شورای ملی صلح، عضویت در کارزار حذف اعدام، حضور بدون حجاب در شعبه بازپرسی، “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” به مجموعا ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که طبق قانون مجازات اسلامی، ۱۲ سال این حکم اجرا می‌شود.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱۷ اوت ۲۰۲۰