آیا کاخ مرمر هم محل عیش آقایان شده؟ نوشته شهرام صداقت ـ تهران

با باز شدن پرونده های فساد تک تک مسئولین حکومتی در چندین سال گذشته، اکنون دیگر کاملا روشن است بیشتر دعواهایی که برسر تصرف قصرها و خانه های تاریخی و دارایی ها مصادر شده مردم از ابتدای انقلاب تا کنون بین ادارات مختلف میراث فرهنگی و سازمان مستضعفان نیز برقرار بوده، زیربنایی جز دزدی و یا سواستفاده های شخصی روسای این سازمان ها و سران حکومتی نداشته است.

به گزارش خبرگزای های داخلی اخیرا پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان، (که مصادره کننده بیشترین دارایی ها، کاخ ها، خانه های ثروتمندان قبل از انقلاب، و عتیقه جات و غیره است) در یک برنامه تلویزیونی ناگهان فاش کرده که کاخ تاریخی مرمر که عنوان موزه را گرفته است (و زیر نظر وزارت میراث فرهنگی می باشد) تبدیل به مکانی خصوصی برای استفاده «از ما بهترانی» ناشناس شده است.(۱)

پرویز فتاح خبر از اتاق هایی در این کاخ داده که تبدیل به هتل های ۵ ستاره شده اند، هتل هایی که در آن از تاسیسات تازه ای، چون جاکوزی و سونا و آسانسورهای مخصوص برای بالا و پایین رفتن از یک طبقه استفاده می شود. و بدتر از همه این که همه ی این ساخت و سازها پنهانی انجام شده؛ به طوری که در بهمن ماه وقتی یکی از خبرنگاران کنجکاو متوجه آسانسور می شود به او می گویند که این آسانسور موقتی و برای سهولت رفت و آمد کارگران و مرمت کاران است.

قابل توجه است که همان هنگام اعلام کرده بودند که این کاخ به زودی به روی مردم گشوده می شود. و مدتی بعد هم گفتند: «پس از تمام شدن کرونا به روی مردم گشوده خواهد شد»

حالا آقایان باید روشن کنند که در یک سال اخیر که این موزه بسته بوده (ابتدا به بهانه مرمت و بعد به بهانه کرونا) چه کسانی از اتاق ها و جاکوزی و سونای آن استفاده می کردند. و چه کسانی آنقدر راحت طلب بودند که نمی توانستند از پله های یک طبقه هم بالا و پایین بروند و از آسانسوری استفاده می کنند، که هیچ شباهتی به آسانسورهای مورد استفاده کارگران ندارد.

منبع: سایت بنیاد پاسارگاد، ۱۸ اوت ۲۰۲۰

http://www.savepasargad.com

۱ـ جنجال تازه کاخ مرمر