پرونده سازی در دوران حبس؛ تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهام لیلا حسین زاده

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجوی و زندانی سیاسی سابق در خصوص پرونده‌ای که در دوران حبس برای وی گشوده شده در تاریخ ۱۰ شهریور امسال در دادگاه قدس برگزار خواهد شد. خانم حسین زاده در تاریخ ۱ تیرماه با حضور در دادسرای اوین پس از تفهیم اتهام از بابت این پرونده با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجوی و زندانی سیاسی سابق طی ابلاغیه‌ای به دادگاه قدس برگزار خواهد شد.
بر اساس این ابلاغیه لیلا حسین زاده باید در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ در دادگاه قدس حاضر شود. اتهام مطروحه علیه این زندانی سیاسی سابق اخلال در نظم زندان از طریق سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی عنوان شده است.
طی روزهای گذشته نیز آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد دو زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین طی ابلاغیه‌ای از بابت همین پرونده به دادگاه احضار شده‌اند. بر اساس این ابلاغیه آنها باید در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ در دادگاه قدس حاضر شوند. اتهام مطروحه علیه این افراد اخلال در نظم زندان از طریق سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی عنوان شده است.

لیلا حسین زاده مورخ ۱ تیرماه ۱۳۹۹ با حضور در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی پس از تفهیم اتهام از بابت این پرونده با تودیع قرار کفالت آزاد شد. پیشتر نیز مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی در زندان اوین در تاریخ ۲۲ خردادماه به اتهام سر دادن شعار در شب ۲۲ بهمن ۹۸ به صورت شفاهی به شعبه ۲ دادسرای اوین احضار شد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، عدم دریافت کتبی ابلاغیه دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل از حضور در این جلسه بازپرسی خودداری کرد. همچنین آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین در تاریخ ۱۸ خردادماه در همین شعبه مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. خانم دائمی پس از حضور در این جلسه بازپرسی اتهام وارده را رد کرده بود.

امیر رئیسیان، وکیل مدافع خانم حسین زاده پیشتر در خصوص پرونده جدید خانم حسین زاده گفته بود: “یکشنبه اول تیر، لیلا حسین زاده به شعبه ۲ دادسرای امنیت احضار شد. او پیرامون اتهام «اخلال در نظم زندان» تفهیم اتهام و قرار کفالت صادر شد. امروز مطلع شدیم کیفرخواست اخلال در نظم زندان صادر شده، این درحالی است که خانم حسین زاده با عدم تحمل حبس به دلیل بیماری صعب العلاج، آزاد شده است”.

لیلا حسین زاده از دانشجویان دانشگاه تهران، در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. خانم حسین زاده در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۹۸ از بابت پرونده پیشین خود از بند زنان زندان اوین به مرخصی اعزام شد و نهایتا با اعمال بخشنامه اخیر قوه قضاییه و عدم تحمل کیفر آزاد شد.

منبع: سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱ شهریور ۱۳۹۹