اسرائیل به چند پست دیده‌بانی حزب‌الله در خاک لبنان حمله کرد

ارتش اسرائیل از حملات خود به چند پست دیدبانی گروه حزب‌الله در مناطق مرزی این کشور با لبنان خبر داد. اسرائیل می‌گوید این حملات در واکنش به شلیک نیروهای حزب الله به سربازان اسرائیلی بوده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان ارتش اسرائیل صبح چهارشنبه پنجم شهریور (۲۶ اوت) به چندین پست دیده‌بانی حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کرد. ارتش اسرائیل در این حمله از هلیکوپترهای جنگی نیز استفاده کرده است. شاهدان عینی گفته‌اند که نقاطی در شهرهای میس الجبل و حولا هدف حملات ارتش اسرائيل قرار گرفته‌اند.

یک فرستنده تلویزیونی متعلق به حزب‌الله خبر داده است که این حملات در دو سوی منطقه مرزی میان اسرائیل و لبنان رخ داده است. در پی این حملات ساکنان شهر منارا و اطراف آن واقع در شمال اسرائیل برای مدتی اجازه خروج از خانه را نداشتند و خیابان‌های این منطقه مسدود شد.

ارتش اسرائیل گفته است که این حملات واکنشی به تیراندازی نیروهای حزب‌الله به سربازان اسرائیلی بوده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل در بیانیه ای گفته‌اند بهتر است حزب‌الله دست به “تحریک” اسرائیل نزند زیرا این کشور به شکل قاطع پاسخ خواهد داد.

نتانیاهو گفت: «من به حزب‌الله توصیه می‌کنم که قدرت اسرائیل را آزمایش نکند.» وی تأکید کرد: «ما قاطعانه به هرگونه حمله علیه ما واکنش خواهیم داد.» نتانیاهو اضافه کرد: «دولت اسرائیل تحولات اخیر در مرز این کشور با لبنان را “بسیار جدی” می‌گیرد.» در بیانیه نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل همچنین گفته شده حزب الله بار دیگر با “تجاوز” خود لبنان را در معرض خطر قرار داده است.

ماه گذشته نیز در منطقه مرزی اسرائیل و لبنان درگیری‌هایی رخ داده بود. به گفته ارتش اسرائیل، این درگیری پس از آن رخ داد که چندین مرد مسلح لبنانی از خطوط موسوم به “خط آبی”، واقع در مرز واقع بین اسرائیل و لبنان عبور کرده بودند. به گفته منابع اسرائیلی این افراد مسلح شبه‌نظامیان حزب‌الله بودند اما گروه حزب‌الله این موضوع را تکذیب کرد.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۶ اوت ۲۰۲۰