«محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی به زودی به اسرائیل سفر خواهد کرد

«علی النعیمی»، رئیس کمیسیون دفاع و روابط خارجی مجلس امارات، خبر داد که «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی به زودی به اسرائیل سفر خواهد کرد.

النعیمی در دیدار با نشریه اسرائیلی «یدیعوت اخرونوت» تأکید کرد که معاهده عادی سازی روابط امارات و اسرائیل در ماه جاری میلادی در واشنگتن امضا خواهد شد و افزود که امریکا می کوشد بیشترین رهبران کشورهای عربی در این مراسم حضور داشته باشند. او گفت که پرواز مستقیم ابوظبی ـ تل آویو هم بعد از امضای رسمی توافق نامه برقرار خواهد شد.

النعیمی درباره وضعیت فلسطینیان نیز گفت که آنها در گذشته سیر می کنند و از آنها خواست که به مذاکرات برگردند. او تأکید کرد که هرگونه جنگ احتمالی در غزه به روابط امارات و اسرائیل آسیبی نخواهد زد.

رئیس کمیسیون دفاع و روابط خارجی مجلس امارات درباره موضوع هواپیماهای اف -۳۵ نیز گفت که فروش این هواپیماها به امارات بخشی از این توافق نامه نیست و ابراز امیدواری کرد که اسرائیل از فروش آنها به امارات حمایت کند.

پیش از این رویترز خبر داده بود که هیئتی اماراتی در ۲۲ سپتامبر جاری به اسرائیل سفر خواهد کرد. قرار است در این سفر موعد دقیق برگزاری مراسم امضای معاهده عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل در کاخ سفید تعیین شود.

همزمان یک وزیر اسرائیلی نیز خبر داد که مبادلات مالی امارات و اسرائیل قرار است به سالانه ۴ میلیارد دلار برسد. امارات و اسرائیل در ۱۳ اوت گذشته اعلام کردند که برای عادی سازی روابط‌شان به توافق رسیده اند.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۸ سپتامبر ۲۰۲۰