پلاسخرت، نماینده ویژه سازمان ملل: انتخابات عراق باید به دست خود عراقی ها برگزار شود

«جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق، تأکید کرد که این سازمان از تلاش‌های دولت عراق برای برقراری روابط متعادل با کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

او در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق تأکید کرد که جامعه بین الملل از طریق دفتر سازمان ملل بر حمایت خود از عراق در مبارزه با تروریسم و کمک به آوارگان و بازگشت ثبات و بازسازی عراق و پروژه های توسعه ای و دفاع از حقوق بشر و تقویت نهادهای حکومتی و همبستگی اجتماعی و تسهیل مذاکرات بغداد و اربیل و اجرای انتخابات حمایت کرده و می‌کند.

پلاسخرت تأکید کرد که سازمان ملل متعهد به همکاری با عراق در عرصه مشاوره و کمک‌های فنی به عراق برای برگزاری انتخابات شفاف است و افزود که برگزاری این انتخابات مطالبه‌ای ملی است.

او گفت که دولت برای اجرای انتخابات به حمایت نیروهای سیاسی داخل و خارج مجلس نیاز دارد و تأکید کرد که این انتخابات باید به دست خود عراقی‌ها برگزار شود و موجب بازیابی اعتماد ملت به حکومت شود و به تثبیت دموکراسی در عراق بیانجامد.

نماینده سازمان ملل مبارزه با فساد را نیز مطالبه دیگر ملت عراق دانست و تأکید کرد که دولت مبارزه با فساد و اصلاحات اقتصادی را در اولویت‌های خود قرار داده است.

او درباره حملات ترکیه به خاک عراق نیز تأکید کرد که سازمان ملل از عراق و همسایگانش می‌خواهد که اختلافات مرزی خود را از روش‌های دیپلماتیک و با مذاکره حل کنند و به تمامیت ارضی یکدیگر احترام بگذارند. وی تأکید کرد که سازمان ملل درحال طراحی راهبردی طولانی مدت برای حل مسئله آب‌ها در منطقه و کمک به عراق برای همکاری با کشورهای منطقه در این باره است.

منبع: سایت عراقی میدل ایست نیوز به زبان فارسی، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰