آیفون ۱۲ وارد می‌شود، بدون شارژر و سیم

شرکت اپل اعلام کرد که ساعت اپل بدون شارژر به بازار عرضه خواهد شد و احتمالا آیفون ۱۲هم به همین صورت خواهد بود. این شرکت به ارسال سیم و قطعه آهن‌ربایی کوچکی که هنگام شارژ پشت ساعت قرار میگیرد، ادامه خواهد داد. اما دیگر سری (پلاگ) شارژ کوچکی را که به پریز دیواری وصل می‌شود و امکان می دهد که سیم یو اس بی برای شارژ به آن متصل شود، نمی‌فروشد.

اپل گفت که این تصمیم به دلایل زیست‌محیطی اتحاذ شده است، و توضیح داد که با توجه به این که بسیاری از افراد در حال حاضر شارژرهای تلفن های قبلی، ساعت ها و سایر دستگاه ها را دارند، نیازی نیست که با قرار دادن این شارژر در درون جعبه، موجب افزایش تأثیر آن بر محیط زیست شویم.

«لیزا جکسون»، رئیس توسعه پایدار شرکت اپل، اظهار داشت که این تصمیم گرفته شده است، چراکه «قضیه درمورد آنچه می‌سازیم نیست، بلکه درباره آن چیزی است که جدی نگرفته ایم.» او اظهار داشت که این تغییر، معادل کم کردن ۵۰ هزار اتومبیل از جاده‌هاست.

حذف کردن این شارژر باعث کم شدن هزینه‌های تولید این ساعت می شود و علاوه بر آن، به کاهش اندازه جعبه مورد نیاز برای ارسال آن کمک می‌کند.

شایعاتی در این مورد که اپل چنین روشی را برای آیفون ۱۲ آتی هم اعمال خواهد کرد، به تازگی گسترش یافته است. تصمیم برای حذف شارژر از ساعت اپل نشان می‌دهد که تمام آن شایعات درست بودند و تصمیم های مشابهی درباره حذف شارژر در مورد آیفون هم اعمال خواهد شد.

اپل از آداپتور برق ۱۸ واتی‌اش به قیمت ۲۹پوند در فروشگاهش خبر می دهد.

علاوه بر این که این محصولات بدون شارژر عرضه می شوند، شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۲(یا چهار گوشی جدید با این نام) طراحی کاملا جدید دارد و به حس گرهای لیدار(دورسنجی و تشخیص نور) برای نقشه برداری از محیط های سه بعدی مجهزاست و از سایر پیشرفت ها نیز برخوردار خواهد بود.

منبع: سایت بریتانیائی ایندیپندنت به زبان فارسی، ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰