آمریکا ۲۷ وب‌سایت وابسته به سپاه را مسدود کرد

مقامات فدرال آمریکا از مسدود شدن ۲۷ وب‌سایت وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتهام انتشار «اطلاعات غلط» خبر دادند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که اخیرا ۹۲ سایت وابسته به حکومت مذهبی دیگر نیز در ارتباط با مقابله آمریکا با «دخالت خارجی‌ها در انتشار اطلاعات غلط در مورد انتخابات آمریکا»، مسدود شده بود.

هکرهای حکومت به اطلاعات برخی از رای‌دهندگان آمریکایی «دسترسی یافتند» این سایت‌ها افکار عمومی آمریکایی‌ها را از طریق داده‌های غلط هدف می‌گرفتند.

به گزارش بلومبرگ در بیانیه دادگستری آمریکا آمده است: «اطلاعات ضدآمریکایی، ضد سعودی و ضد اسرائیلی هماهنگ با سیاست خارجی حکومت اسلامی و مشابه اقدامات قبلی کمپین نفوذ ایران است.»

این گزارش‌ حاکی از آن است که سایت‌های «اردن‌تایمز»، «یمن پرس» و سازمان مطالعات انتقادی، مقاله‌هایی را بازنشر کرده و مدعی شده‌اند که این مقاله‌ها تولید این وب‌سایت‌ها است.برای مقال یکی از این سایت‌ها مقاله ای به قلم برنی سندرز، سناتور آمریکایی منتشر کرده که در واقع بخشی گزینش شده از یادداشت سندرز در روزنامه یو‌اس‌ای تودی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود.

این بیانیه می‌افزاید که اف‌‌بی‌آی از طریق همکاری با گوگل، فیس‌بوک و توییتر موفق به مقابله با این پروپاگاندای حکومت اسلامی شده و تلاش‌ها برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط ادامه خواهد داشت.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۵ نوامبر ۲۰۲۰