برنامه اتریش برای مبارزه با تروریسم اسلامی: «دین اسلام آزاد است، ولی اسلام سیاسی ممنوع می شود»

ابتکار دولت اتریش در مبارزه با تروریسم اسلامی در آن کشور، ممکن است نسخه موفقی باشد که دیگر کشورهای اروپای غربی را نیز که صحنه شماری از جنایات تکان دهنده تروریستی، با شعار “الله اکبر” بوده می توانند آن را سرمشق خود قرار دهند.

صدراعظم اتریش، سباستین کورتز اعلام کرد که با کمال احترام به دین اسلام، از این پس آن چه که وی “اسلام سیاسی” نامید، در آن کشور ممنوع خواهد بود. به عبارت دیگر، اتریش آئین اسلامی را به عنوان یک دین می پذیرد و مساجد در اتریش اجازه ادامه فعالیت خواهند داشت. ولی از این پس موعظه ها و آموزش هایی که اسلام را به عنوان یک مکتب سیاسی معرفی می کند که جهاد و شهادت دو اصل اساسی آن است، ممنوع خواهد بود.

آن چه که “اسلام سیاسی” نامیده می شود، کوتاه مدتی پس از جنگ جهانی دوم، در کشورهای عرب و اسلامی سر بلند کرد و روح الله خمینی یکی از مروجین فعال آن بود که توانست بر ایران مسلط شود و “جمهوری اسلامی” در این سرزمین برقرار سازد.

پیروان اسلام سیاسی می گویند که این دین، از روز اول یک پیام سیاسی بوده و قصد به دست گرفتن رهبری منطقه و جهان را داشته است و به همین منظور نیز بود که کوتاه مدتی پس از ظهور حضرت محمد، اعراب به حمله به کشورهای دیگر پرداختند و از جمله، سراسر خاک ایران و بخشی از آسیای مرکزی مانند ازبکستان و تاجیکستان را نیز به تصرف در آوردند.

ولی اکنون صدر اعظم آلمان با این اندیشه به صحنه آمده، که اسلام، مانند مسیحیت و ادیان دیگر، باید به یک آموزه اخلاقی و معنوی برای هدایت انسان ها مبدل شود و افراط گرایان اسلامی که موجب وقوع همه جنایات تروریستی شده اند، باید محدود و ممنوع شوند.

حمله تروریستی هفته پیش دز شهر وین پایتخت اتریش، بدنبال دو جنایت تروریستی مشابه در حومه شهر پاریس و کلیسای شهر نیس بود که شماری کشته و زخمی به جای گذاشت.

در طول دو دهه اخیر، که بر شمار مسلمانان شمال آفریقا و خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان در قاره اروپا به میزان چشمگیری افزایش یافته، ده ها حمله تروریستی به نام اسلام روی داده است.

منابع امنیتی در اروپای غربی می گویند که مساجد و مراکز آموزش اسلامی در آن کشورها کانون پرورش اسلام تروریستی است و اکنون با در پیش گرفتن یک رشته اقدامات بی سابقه کوشش خواهد شد اندیشه های تروریستی سرکوب شود، ولی به اسلام به عنوان یک دین آسیبی وارد نیاید.

پرزیدنت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، پس از سر بریدن یک دبیر تاریخ در دبیرستانی در حومه پاریس، که یک جوان مسلمان هیجده ساله زاده چچن مرتکب آن شد، اسلامی افراطی را به شدت نکوهش کرده بود که رژیم ایران نیز آن را مورد اعتراض های گزنده قرار داد.

برگرفته ای سایت رادیو پیام اسرائیل، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۰