دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۱۴ شبه‌نظامی طرفدار حکومت ایران کشته شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت، حمله هوایی اسرائیل به مواضع گروه‌های طرفدار رژیم ایران در سوریه ۱۴ کشته برجا گذاشته است. اکثر این افراد عراقی و افغان بوده‌اند.

روز یکشنبه، دوم آذر (۲۲ نوامبر) خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که دست‌کم ۱۴ نفر در حمله هوایی به مواضع نیروهای مسلح طرفدار جمهوری اسلامی در دیرالزور کشته شدند.

بر أساس این گزارش، حمله هوایی در نزدیکی مرز سوریه با عراق و توسط بمب‌افکن‌های اسرائیل صورت گرفته است. این نهاد مستقر در لندن همچنین گفت، اکثر این افراد عراقی و افغان بوده‌اند. دولت و ارتش اسرائیل در این باره سکوت کرده‌اند.

روز ۱۸ نوامبر نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر حمله جنگنده‌های اسرائیل به مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را منتشر کرد. گفته شد که در این حمله دست‌کم ده سرباز کشته شده‌اند که‌ پنج تن از آنان ایرانی بوده‌اند.ارتش اسرائیل اعلام کرد، عملیات ۱۸ نوامبر توسط نیروی هوایی این کشور انجام شده است.

از زمان شروع جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ اسرائیل صدها حمله هوایی علیه نیروهای دولت سوریه و متحدان ایرانی آن انجام داده است. دولت اسرائیل می‌خواهد از این طریق مانع گسترش نفوذ ایران در سوریه شود.

برگرفته ای سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰