گلرخ ایرائی با ضرب و شتم به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد

گلرخ ابراهیمی ایرائی، زندانی سیاسی روز گذشته از زندان قرچک ورامین به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. در جریان انتقال وی مأموران گارد زندان قرچک او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در همین رابطه هرانا نوشت که خانم ایرائی و سهیلا حجاب، دیگر فعال سیاسی در بند، به هنگام انتقال، با استفاده از شوکر برقی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. هنوز مشخص نیست که به چه دلیل این انتقال انجام گرفته است.

پیش‌تر، روز دوشنبه ۱۷ آذرماه، خانم ایرائی طی احضاریه‌ای که در زندان دریافت کرد، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه احضار شده بود.

اما خانم ایرائی با بیان اینکه هم‌اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است و دلایل احضار نیز در نامه احضاریه قید نشده، آن را غیرقانونی خواند و حاضر به اجرای آن نشد.

پیش از این و درحالی‌که گلرخ ایرائی در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بود، پرونده جدیدی برای او تشکیل شد و اندکی پس از پایان دوره محکومیت در فروردین سال ۹۵ و رهایی از زندان، وی را مجدداً در آبان سال ۹۸ بازداشت، و با اتهام و پرونده‌ای جدید به زندان بازگرداندند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران او را به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب محکوم کرد.

باتوجه‌به سابقه این پرونده‌سازی، ممکن است اقدام اخیر نیز در همین راستا باشد. این در حالی است که تقریباً یکسال از دوران محکومیت خانم ایرائی باقی‌مانده است.

گلرخ ایرائی و همسرش آرش صادقی در آبان سال ۹۵ دستگیر و به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات به زندان محکوم شدند. این دو از امکان تماس تلفنی و دیدار در دوران زندان محروم هستند.

حکم خانم ایرائی به اتهام توهین به مقدسات، بر اساس داستانی منتشر نشده در دفترچه شخصی او صادر شد. وی همچنین، در اعتراض به انتقال‌ش از زندان اوین به قرچک در سال ۹۶، دست به اعتصاب غذا زده بود.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰