تاکید وزیر دفاع اسرائیل بر لزوم تداوم فشار علیه حکومت ایران

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، در سفر به اسرائیل با وزیر دفاع اسرائیل در مورد آنچه تهدیدهای ایران خواند، گفت‌و گو کرد.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، ژنرال مارک میلی، روز جمعه ۲۷ آذرماه با بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل دیدار کرد.

دفتر وزیر دفاع اسرائیل هم اعلام کرده است، در این نشست آنها در خصوص چالش‌ها و تغییرات مختلف در وضعیت عملیاتی در خاورمیانه بحث کردند.

دفتر وزیر دفاع اسرائیل اضافه کرده است، بنی گانتس در این دیدار بر لزوم ادامه فشار علیه حکومت ایران تاکید کرد. وی همچنین از آمادگی اسرائیل برای مقابله با تحرکات منطقه‌ای و تسلیحات هسته‌ای ایران خبر داد.

ژنرال میلی، در ابتدای سفر دو روزه خود، پنجشنبه شب با رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در پایگاهی در تل آویو دیدار کرد. در این دیدار، شماری از مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل و آمریکایی حضور داشتند.

ژنرال مارک میلی پیش از سفر به اسرائیل، از کشورهای افغانستان ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی دیدار کرده بود.

بنی گانتس در دیدار خود با ژنرال مارک میلی تاکید کرد كه حضور ارتش آمریکا در خاورمیانه «یك عنصر مهم در ثبات منطقه است كه باید حفظ شود.»

ژنرال آویو کوخاوی، رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز در دیدار خود با ژنرال مارک میلی بر همکاری بین استراتژیک بین دو کشور تاکید کرد.

رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در این دیدار گفته است، بسیار خوشوقتم که برای سومین بار میزبان ژنرال میلی در اسرائیل هستم و از او برای این دیدار مهم تشکر می کنم.

ژنرال آویو کوخاوی تصریح کرد، ارتباط نزدیک بین ارتش اسرائیل و ارتش ایالات متحده از اهمیت استراتژیک برخوردار است و ما شاهد این همکاری در عرصه عملیاتی و فناوری هستیم که باعث تقویت ارتش اسرائیل را در خاورمیانه شده است.

سفر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده پس از آن انجام می‌شود که تنش میان ایران و اسرائیل در پی کشته شدن محسن فخری‌زاده، مقام ارشد هسته‌ای و صنایع دفاعی ایران بالا گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران کشته شدن دانشمند ارشد برنامه هسته‌ای و صنایع دفاعی خود در ترور سه هفته پیش در حومه تهران را به اسرائیل نسبت داده است.

مقامات اسرائیل تاکنون درباره ترور محسن فخری‌زاده سکوت کرده‌اند اما روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد آمریکایی تایید کرده است که اسرائیل عامل حذف «مغز متفکر» برنامه هسته‌ای ایران بود.

یک مستند شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل که به تازگی پخش شد، با بازسازی فرضی ترور محسن فخری‌زاده، آن را تلویحا در شمار اقدامات صورت گرفته در دورانِ رو به پایانِ ریاست یوسی کوهن بر سازمان موساد اسرائیل دانست.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰